Akhirnya Polis Dedah Punca Sebenar Yang Menyebabkan Nora Anne Meningg4l Dunia

BED4H sias4t ke atas ke Nora Anne Quoirin menunjukkan bahawa dia meningg4l dunia akibat keb0coran usus mungkin kerana ketiadaan makanan dalam tempoh panjang dan strees berpanjangan.

Ketua P0lis Negeri Sembilan Datuk Mohamad Mat Yusop pada Khamis berkata, tiada tanda-tanda pencuuliikan dan bukti remaja itu dir0-g0l.

Mohamad juga memberitahu, remaja itu juga telah meningg4l dunia kira-kira tiga hingga empat hari sebelum m4y4tnya ditemui.

“Hasil bed4h si4sat dijalankan mendapati remaja itu m4ti akibat keb0coran usus mungkin akibat strees berpanjangan dan tidak ada makanan dalam tempoh yang panjang,” katanya pada sidang media di pekarangan Ibu Pejabat P0lis Kontinjen Negeri Sembilan di Seremban, Khamis.

Proses bed4h sias4t m4y4t Nora Anne bermula 11.45 pagi semalam dan berlarutan sehingga malam tadi, diketuai pakar pat0logi dari Hospital Kuala Lumpur dan Hospital Tuanku Ja’afar, Seremban, dibantu pakar dari Jabatan Kimia, dan Jabatan F0rensik Petaling Jaya.

Nora Anne dilapor hilang pada 4 Ogos, sehari selepas tiba bersama keluarganya untuk percutian dua minggu di resort The Dusun di Pantai, Negeri Sembilan.

Sesulan itu pihak berkuasa Malaysia melancarkan operasi mencari dan penyelamat (SAR) yang secara keseluruhannya melibatkan 353 anggota daripada PDRM, Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA), pasukan elit PDRM K0mando VAT69, Jabatan Perhutanan Negeri Sembilan serta sukarelawan.

Selepas 10 pencarian dilakukan, m4y4t gadis itu ditemukan di kawasan lurah, 2.5 kilometer dari resort penginapan keluarganya oleh pasukan sukarelawan yang menyertai operasi SAR, pada 1.57 tengah hari Selasa.

Nora Anne tiba di resort bersama ibu bapanya, Sebastian Marie Philipe dan Meabh Jaseprine Quoirin serta dua orang adiknya, Innes Julia serta Maurice Arthure.

Sumber : The Star

 

Be the first to comment on "Akhirnya Polis Dedah Punca Sebenar Yang Menyebabkan Nora Anne Meningg4l Dunia"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*