Sampai Terkejut Cashier, Nabil Habiskan Duit RM3,560 Beli ‘Starbucks’ Jadi Perhatian

Pelawak dan penyampai radio terkenal, Nabil Ahmad meraih perhatian netizen apabila dia tidak kedekut dalam membelanjakan wangnya sendiri sebanyak RM3,560 untuk membeli minuman dan bekas tumbler di Kafe Starbucks buat rakan sekerjanya di radio Era. Menerusi perkongsian yang dimuat naik oleh @era.kje di laman TikToknya, kelihatan Nabil bersama rakan yang lain singgah ke kafe itu ketika dalam perjalanan program Touera 2022 di Kedah Darul Aman.

Alhamdulilah, bagusnya Nabil ni..rajin bersedekah: Difahamkan, pada awalnya Nabil hanya mahu membayar minuman yang ditempah namun, selepas dipujuk oleh rakan-rakannya untuk belanja bekas minuman Starbucks, dia menuruti sahaja permintaan mereka yang berjumlah RM3,560.Sifat pemurah yang ditunjuk oleh penyampai radio yang berusia 39 tahun itu mendapat pujian netizen dimana dia antara selebriti yang tidak pernah kedekut dalam memberikan sesuatu kepada orang di sekelilingnya. Macam seronok je kerja dengan radio era, kawan-kawan kerja semua sporting! Malah, Nabil turut memaklumkan dia berasa gembira apabila dapat berkongsi rezeki bersama rakan sekerjanya itu terutamanya hari ini merupakan penghulu segala hari. “Gembiralah. Ini hari Jumaat, hari paling berkat, Inilah masanya,” katanya. Bukan itu sahaja, ada juga segelintir netizen yang berminat untuk bekerja di radio Era memandangkan pekerja-pekerja di stesen radio tersebut kelihatan baik dan mempunyai persekitaran pekerjaan yang bagus

sebagai rekod terdahulu, Pengacara dan pelawak, Nabil Ahmad kerugian RM2,540 apabila terlepas Konsert Billie Eilish : Happier Than Ever, The World Tour di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini, malam tadi, yang disangka berlangsung dua malam. Nabil yang membeli lima tiket untuk dirinya, isteri dan anak-anak, bagaimanapun bersyukur tidak menyaksikan konsert bintang elektropop itu, sebaliknya, menganggap perkara itu petanda daripada Allah.”Betul, saya tidak perasan tarikh konsert kerana bagai saya, acara itu bukanlah sesuatu yang penting.

“Saya beli lima tiket, Rabu lalu bagi memenuhi permintaan anak-anak. Saya memang fikirkan konsert berlangsung dua hari. Nabil menganggap kesilapan melihat tarikh konsert Eilish sebagai petanda Tuhan mahu mengelak dirinya dan keluarga lalai dengan hiburan. Foto IG NabilziraNabil menganggap kesilapan melihat tarikh konsert Eilish sebagai petanda Tuhan mahu mengelak dirinya dan keluarga lalai dengan hiburan. Foto IG Nabilzira “Anak beritahu kawannya pergi malam tadi, jadi, saya sangka tiket kami bagi persembahan hari ini. Saya sebenarnya keliru antara malam Jumaat dengan hari Jumaat,” katanya kepada BH Online. Nabil berkata, dia membeli tiket untuk lima tempat duduk jauh dari pentas. “Kami belum pernah menonton konsert. Sebelum ini, kami pernah menyaksikan pementasan di Disneyland. “Disebabkan anak-anak mahu menonton, saya penuhi permintaan mereka. Saya pergi kerana hendak melihat cara produksi antarabangsa bekerja dan bagaimana konsert itu dikendalikan,” katanya.

Pagi tadi tular dalam media sosial Nabil kelihatan terduduk menghubungi isterinya, Nazira Ayub memaklumkan mereka sudah terlepas konsert Eilish. Difahamkan, Nabil membeli lima tiket berharga RM508 setiap satu untuk isteri dan tiga anak perempuannya. Biarpun menanggung kerugian, Nabil bersyukur menerima petanda Allah yang mahu melindungi dirinya dan keluarga daripada perkara melalaikan. “Ramai komen konsert itu sesuatu yang ‘lagha’ (melalaikan). Saya fikir benda sama. Allah mahu elak kami daripada bersama dengan perkara-perkara seumpama itu dan lindungi kami,” katanya. Sumber: OMM dan berita harian

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber:https://www.chnewstime.com/2022/08/26/sampai-terkejut-cashier/

 

Be the first to comment on "Sampai Terkejut Cashier, Nabil Habiskan Duit RM3,560 Beli ‘Starbucks’ Jadi Perhatian"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*