‘Berjinak Dengan Anj1ng, ‘Come On’ Lah’ – AC Mizal

Pengacara Datuk AC Mizal, 52, engg4n memberikan sebarang komen berhubung hantarannya berkisar i$u berjinak dengan anj1ng yang kur4ng disenangi netizen.

AC yang juga pemilik stesen Suke TV cuma memberikan respon ringkas terhadap perkara itu.

“Tak mengapalah, tiada komen. Terima kasih kerana bertanya. Saya sangat menghargainya. Kita cerita pasal Suke TV sajalah, terima kasih. katanya menerusi WhatsApp.

Terdahulu, heboh di media sosial apabila hantarannya mendapat krit1kan ramai kerana mempertikaikan tindakan individu tertentu yang berjinak dengan anj1ng demi meraih perh4tian.

Terdahulu, heboh di media sosial apabila hantarannya mendapat krit1kan ramai kerana mempertik4ikan tindak4n individu tertentu yang berjinak dengan anj1ng demi meraih p3rhatian.

“Tak payahlah nak berjinak dengan anjing ‘come on’ lah aduh. Kalau betul nak bagi binatang makan bagilah kucingkah? Pasal nak perh4tian punya pasal sampai buat kerja tak sen0noh.

“Memanglah tak sentvh! Tapi kalau nak sangat bagi makan kat binatang bagilah kat kucing haiwan kesayangan Nabi!” tulisnya menerusi hantaran itu.

Hantaran terbabit turut mendapat perhatian doktor haiwan dikenali sebagai Dr Ima yang menyel4r kenyataan AC sebagai tidak bijak.

“Saya minta maaf Datuk. Ini bukan hal yang bijak untuk diberitahu kepada orang awam kerana kamu adalah figvra awam. Kalau kamu tidak boleh atau tidak mahu lakukannya, kamu tiada hak menasihatkan orang lain untuk tidak melakukannya.

“Tiada yang men4fikan bahawa kucing memang haiwan kesayangan Nabi, tapi anjing pun kena layan dengan baik. Jangan lupa, ada hadis menceritakan tentang kisah seorang pel4cur dimasukkan ke syurga hanya kerana member1 minuman kepada seekor anj1ng yang kehausan.

“Boleh kamu bayangkan pahala apabila dapat memberi makan kepada anjing yang kelaparan? Fikir-fikirkan dan selamat beramal!” kata doktor berkenaan.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pen Pilot

Sumber:HM

Be the first to comment on "‘Berjinak Dengan Anj1ng, ‘Come On’ Lah’ – AC Mizal"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*