(Video) “T4ngm0.Tangm0 Apa? Lant4k Dia Dah M4,ti!” – Ramai MeI3nting Bila Ustaz Kazim Elias Tegvr 0rang Kita Suka ‘Lebih-Lebih’

Pencer4mah beb4s, Ustaz Kazim Elias (UKE) menerima kec4man hebat apabila menegur sikap sesetengah individu yang suka berlebih-lebihan dalam sesuatu perkara.

UKE menerusi sebuah rak4man ceramahnya berkata, sikap suka meny1buk 0rang kita membicar4kan tentang mendi4ng lebih daripada bercakap tentang Ramadan yang b4kal tiba.

“0rang kita ni t4k ada kena mengena dengan dia pun dia sibvk. Aktres Thail4nd T4ngmo m4ti sibvk siang malam, siapa bunvh dia…kesian.

“Si4ng malam duk cerita Tangm0…T4ngmo apa? Lantak dia la dah m4ti. Tak ada kena mengena dengan kita pun. Nak kata sepupu pun tid4k, anak sedara pun tid4k.

“Membicarakan tentang dia lebih daripada membicarakan nak sambut Ramadan. Apa 0rang-0rang melayu kita ni…peIik.

“Pelik tuan-tuan…Benda yang tak ada kena mengena deng4n dia, dia sibvk binc4ng. 0rang Kedah kata ‘tak ada bertadong’ dengan dia.

“Bertadong ni tak ada kait4n…Siang malam pagi petang duk bincang T4ngmo Tangm0 T4ngmo pening kep4la kita tuan-tuan.

“Biaq pi kat depalah (biarkanlah mereka), banyak h4l lain yang kita boleh binc4ng,” tegvr UKE teg4s.

Bagaimanapun tegvran tersebut menjadi perdebatan n3tizen yang meng4nggap UKE tid4k berper1 kemanusi4an dan tiada rasa simpat1.

“Apa masalah ustaz? Kita as manusia kita ada simpat1 prih4tin. Cuba jadi kat keluarga hang? Mesti nak ke4dilan kan.”

“Tak baiknya cakap macam tu..Walau pun takde kena mengena, tapi sebagai manvsia apa lagi 0rang Islam, takkan takde rasa simpat1.”

Tetapi ada juga yang bersetuju dengan apa yang cuba disampaikan oleh penceramah beb4s tersebut.

“MasyaAllah Tabarakallah…Jangan beIebih-lebih, berpada-pada itu yang UKE nak sampaikan. Yang pelik sampai ada yang cakap ayat-ay4t tak sepatutnya kepada si m4ti macam ‘semoga masuk syurgalah, apalah…”

“Betul tu, ramai yang sal4h faham…Tahu simpati, tapi jangan sampai ada yang berminggu-minggu ikut perkembangan, sehari dua dah lah dan ke4dilan tu biar p0lis sana uruskan.”

“Mungkin pada mereka penyamp4ian UKE terlalu kas4r untuk terus sampai ke hati…”

Sumber : Gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "(Video) “T4ngm0.Tangm0 Apa? Lant4k Dia Dah M4,ti!” – Ramai MeI3nting Bila Ustaz Kazim Elias Tegvr 0rang Kita Suka ‘Lebih-Lebih’"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*