Seor4ng Gadis Mel4fazkan Syahadah SambiI Dis4kslkan Ayahnya Y4ng Ber4gama Kristi4n

Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar… Alhamdulilah. Semalam se0rang gadis muda, Mariya Isabelle beragama Katolik telah mengucapkan dua kalimah shahadah setelah kuliah saya di Surau An-Nur, Country Heights Kajang.

Lebih mengembirakan saya adalah apabila ayahnya, Charlie turut hadir bagi menyaksikan detik bersejarah itu. Sebelum majlis pengIslaman bermula,

saya meminta AJK surau untuk mempelawa ayahnya ke hadapan untuk duduk bersama menyaksikan pengIslaman anaknya agar beliau tid4k merasa terpinggir dan kehil4ngan anak.

Islam mewajibkan anak-anak untuk menyayangi dan mengh0rmati IbuBapa walaupun mereka Belum Muslim dalam perkara hang makruf. Setelah diberikan sedikit penerangan,

saya juga memberikan ruang kepada ayahnya untuk bertanya s0alan andai beliau mempunyai sebarang pers0alan yang ingin ditanya.

Selepas Mariya mengucapkan dua kalimah shahadah, imam Surau membacakan doa dan saya terharu melihat Uncle Charlie turut menadah tangan berdoa bersama.

Kini Mariya Isabelle memilih nama Ruhaniyyah Mariya sebagai nama barunya walaupun Islam tid4k mewajibkan menukar nama selagi membawa maksud yang baik.

Saya mendoakan di hadapan Uncle Charlie agar beliau juga akan mengikut jejak langkah puteri tunggalnya itu memeluk Islam dan jawapannya amat p0sitif dengan angguk dan bagi sedikit masa untuk dia.

Doakan agar Mariya Istiqamah dalam Islam dan doakan agar Uncle Charlie serta ahli keluarga sahabat kita yang Belum Muslim dikurniakan hidayah oleh Allah untuk memeluk Islam.

Semoga kita semua juga menjadi sebab hidayah dan kebaikan.

Sumber : Firdaus Wong Wai Hung (Official) via SepatuPutih

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Seor4ng Gadis Mel4fazkan Syahadah SambiI Dis4kslkan Ayahnya Y4ng Ber4gama Kristi4n"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*