Masjid Dib0m ketika Solat Jumaat, Sekurang-Kurangnya 30 Terbvnuh

Sebuah masjid di Pakist4n dib0m pada Jum4at dan sekurang-kurangnya 30 0rang terbvnuh dan lebih 60 0rang cedera, lapor Al-Jazeera.

Letup4n b0m berkenaan dikatakan berlaku dari dalam Masjid Kucha Risaldar, ketika lebih dari 30 0rang jemaah sedang berkvmpul di dalam masjid tersebut untuk menun4ikan solat Jumaat.

Menurut Ketva P0lis Pesh4war, Muhammed Ejaz Khan, kekec0han bermula dari dua 0rang penyer4ng bersenj4ta yang melep4skan temb4kan ke arah pih4k p0lis yang berada di luar masjid.

Bah4gian kecem4san h0spital itu dikatakan ses4k dengan m4ngsa pengeb0m4n berkenaan dan para d0ktor kini sedang mencuba sedaya upaya meng4lihkan m4ngsa yang terc3dera ke dewan bed4h untuk tind4kan l4njut.

Kej4dian seperti ser4ngan pembvnuhan



Jelas salah se0rang pegawai p0lis setempat, Mohammad Sajjad Khan, pihaknya kini sedang menyi4sat kead4an sebenar yang menyeb4bkan masjid di b4rat l4ut Pakist4n itu dib0m oleh kumpvlan yang melancvrkan ser4ngan.

“Kami dalam situasi kecem4san dan mereka yang tercedera sedang dibawa ke h0spital. Kami sedang menyi4sat kead4an letup4n tetapi ia kelihatan seperti ser4ngan pembvnuh4n,” katanya memetik lapor4n Al Jazeera.

Sementara itu, Perd4na Menteri Pakist4n, Imran Khan memetik lap0ran Indep3ndent mengvtuk sekeras-ker4snya tindakan ser4ngan itu dan mengar4hkan aut0riti setempat menangani mereka yang terkes4n secepat mungkin.

Setakat ini, masih belum dapat dikenal pasti pih4k yang bertanggungjaw4b melancark4n ser4ngan ke atas masjid tersebut. Namun dikatakan kejadian ser4ngan seperti ini bukan pertama kali terjadi di kaw4san berkenaan.

Vide0 kej4dian pengeb0m4n ini telah disiarkan secara meluas di media s0sial ketika ini.

Sumber: Independent, Al Jazeera via http://tamanwanita.com/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Masjid Dib0m ketika Solat Jumaat, Sekurang-Kurangnya 30 Terbvnuh"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*