“Sem0ga Segalanya Dipermudahkan” Abang Viva Sudah Gerak Ke Terengganu Utk Menyalurkan Bantuan Banj1r

Petal1ng Jaya – Lelaki yang mendapat j0lokan nama ‘Abang Viva’ atau nama sebenar, Azwan Omar, kembali menjadi perh. at1an di media sos1al dalam mis1 setervsnya ke Terengganu bagi menolong m. angs4 banj1r susulan h. vjan berterusan di negeri terbabit.

Menerusi sebuah hantaran yang dik0ngsi oleh Viral Med1a J0hor, memaparkan t.angk4p layar perbualan melalui direct message (DM)

Instagram antara beliau bersama pengguna med1a sos1al yang menyatakan beliau kini dalam persiapan untuk ke Terengganu bagi meny3lamatkan m. angs4 banj1r setelah beliau menerima maklumat ramai terper4ngkap sehingga ke atas bvmbung dan memerlukan b4ntuan.

“Saya sudah membaca maklumat keadaan di Terengganu sekarang. Terima kasih atas makluman. Saya tengah bersiap untuk ke sana (Terengganu),” tulisnya.

“Terima Kasih Abang, sekarang Kampung Lubuk Paip, Kuala Berang, Terengganu, masih ramai terper4ngkap atas bumbung rumah, mereka memerlukan b0t besar. Semoga perjalanan abang selamat dan dilindungi Allah,” kongsi pengguna media s0sial tersebut.

Rata-rata orang ramai begitu rasa teruja dengan kehadiran ‘Abang V1va’ semula bagi membantu m4ngsa b4njir di Terengganu dan mend0akan segala urusan beliau dalam m1si b4njir kali ini dipermudahkan.

“M4ntaplah Abang Viva. Selam4t berjuang. Semoga Allah permudahkan segala urusan. Utamakan kesel4matan,” kata Mohd Zikrullah.

“Kekalkan saja dengan panggilan Abang Viva kerana dari situ dia mula dikenali. Semoga beliau sel4mat dalam perjalanan pergi dan balik. Dipermudahkan segala urusan ketika m1si memb4ntu m4ngsa b4njir di sana,” jelas Amy Hani pula.

“Jangan lupa bawa kelengkapan kesel4matan. Semoga m1si Abang Viva dipermudahkan urusan dan dapat memb4ntu banyak m4ngsa b4njir di sana. Terima Kasih atas jas4 Abang V1va,” ujar Siti Mursidah.

Namun begitu, sehingga kini belum ada lagi kemas kini terbaru dari empunya b4dan, memberitahu tentang statvs pert0longan tersebut.

Sama-sama kita d0akan agar semua mangs4 selam4t dan dipermudahkan segala urusan.

Sumber: Kosmo via padumedia

Perhatian! Pihak news.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page news.kini Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "“Sem0ga Segalanya Dipermudahkan” Abang Viva Sudah Gerak Ke Terengganu Utk Menyalurkan Bantuan Banj1r"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*