[Terkini] ‘Ada D4rah Be.ku 3cm Di Kep4Ia..’ PeI4kon Terkenal Haeriyant0 Hassan Diser4ng Str0ke.

Kuala Lumpur: Pel4kon Haeriyanto Hassan dikej4rkan ke H0spital Ampang (HA), Selangor, pagi semalam selepas mengalami ser4ngan angln ah mar ringan yang mengakib4tkan angg0ta b4dan sebeIah kiri tid4k boleh berger4k.

Adik iparnya yang juga penyanyi, Oja ketika dihubungi berkata, pemeriks4an d0ktor mendapati ada d4rah be.ku bersaiz tiga sentimeter pada bah4gian kanan kepaIanya.

Oja atau nama sebenarnya, Daninaz Huza Daud berkata, sepatutnya Haeriyanto perlu dibawa ke H0spital Kuala Lumpur (HKL) untuk menjaIani pembed4han, tetapi d0ktor di HA mahu memant4u keadaan kesih4tannya terlebih dulu.

“Ketika kakak hubungi saya pagi semalam memang sudah d4pat rasak4n ada sesuatu yang tld4k kena sebab dia akan hubungi kalau ada perkara penting.

“Kakak minta saya datang ke rumahnya untuk melihat kead4an abang ipar yang tldak boleh bergerak di ruang tamu memand4ngkan jar4k rumah kami berdua tidak sampai 10 kilometer. Bagai manapun saya tiada di rumah kerana menghadiri mesyu4rat.

“Saya minta kakak hubungi adik iparnya Dasira Hassan untuk menghubungi ambuIans. Selepas mendapati bacaan tek anan drah terlalu tinggi iaitu 211/131, paramedlk membawa abang ipar ke h0spital untuk tindakan susulan.

Menurut Oja, selama ini abang iparnya itu sihat dan tldak pernah d4rah tinggi namun beberapa hari sebelum kej4dian dia sering mengadu s4klt kep4la.

“Walaupun diser4ng angln ah mar, abang masih boleh berkomunikasi dengan kakak. Kata d0ktor, biasanya orang terkena angln ah mar akan pngsan. Mungkin semangatnya kuat.

“Setakat ini bacaan drah semakin menu run. Saya juga dimaklumkan hari ini d0ktor akan beritahu sama ada abang Haeriyanto akan menjalani pembe d4han atau tidak.

“Kita sama-sama berd0a agar abang kuat dan kembali sihat. Jika ada sebarang perkembangan lain saya akan maklumkan daripada semasa ke semasa,” katanya.

Sumber: hm via D BONGKAR

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "[Terkini] ‘Ada D4rah Be.ku 3cm Di Kep4Ia..’ PeI4kon Terkenal Haeriyant0 Hassan Diser4ng Str0ke."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*