Warga Emas Dedahkan Berlian Mencecah Nilai RM2.07 Bilion Di Rumahnya

Warga emas miliki berlian bernilai RM2.07 bilion

Indonesia – Seorang lelaki warga emas yang mendakwa memiliki sebutir berlian gergasi merancang menjual permata berkenaan dengan harga Rp7 trilion (RM2.07 bilion).

Lelaki yang dikenali sebagai Qarsing dari Desa Bulu Cendrana di Pitu Riawa itu juga mahu mendermakan keseluruhan wang berkenaan.

“Jika berlian saya seberat 222 gram ini berjaya dijual, sebahagian wangnya akan saya sumbangkan untuk membayar hutang negara.

“Sebahagian lagi saya akan buat sekolah, sekolah agama dan rumah adat di Sidrap dan Enrekang yang terkenal dengan nama Kota Santri,” katanya.

Menurutnya, jika ada warga asing mahu membeli berlian berkenaan kerajaan berhak menjadi orang tengah dan mengambil permata itu di rumahnya.

Sumber: Bulletin Media via nzdigital

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

Perhatian! Pihak news.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page news.kini Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Warga Emas Dedahkan Berlian Mencecah Nilai RM2.07 Bilion Di Rumahnya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*