(Vide0) “Dah Tak Boleh Main Air Macam Selalu”- Budak Sedih Lu bang Atas Jalan Dah Dibaiki.

Air sangat sin0nim dengan kanak-kanak kerana air itu sejuk, mudah mengal1r dan boleh digunakan dengan pelbagai cara. Anak-anak sebesar 2 hingga 6 tahun biasanya sangat tervja kepada sesuatu.

Mereka mahu tahu apakah ra$anya, bagaimanakah rupanya jika dipeg4ng, bolehkah ia ditend4ng dan sebagainya. Bermain air adalah gabungan pembelajaran yang berkesan dan menghiburka bagi mer4ngsang skil serta tumbesaran anak-anak?

Jalan berlub4ng adalah merupakan suatu yang paling dibenc1 oleh ramai penggvna jalan raya. Manakan tidak, selain boleh mer0sakkan kenderaan, ianya juga boleh membawa kepada kemal4ngan yang boleh meng0rbankan ny4wa.

Namun lain pula ceritanya dalam satu v1deo yang tvlar di TikT0k ini. Vide0 itu telah dimuat naik oleh seorang pengguna TikT0k bernama @shlind.

Vide0 tersebut mem4parkan seorang kanak-kanak yang gembira dengan kewvjudan satu lub4ng di sebuah jalan. Lubang tersebut telah memberikan kegembiraan kepada kanak-kanak itu kerana dia difahamkan gemar dan teruja untuk bermain lub4ng berkenaan.

“Boleh l0mpat sekali lagi?” kata kanak-kanak tersebut kepada ibunya.

“Ye, l0mpatlah,” j4wab ibunya.

Namun begitu, kegembiraan kanak-kanak tersebut bertvkar menjad1 ke$edihan untuknya apabila lvbang yang ditakvngi air itu telah h1lang kerana telah dibaik1 semasa mereka pergi bercuti.

“Mereka telah baik1 l0pak kegemaran Charlotte semasa kami pergi bercuti,” tulisnya pada kapsyen vide0 tersebut.

Kanak-kanak itu kelihatan pel1k dan menyatakan bahawa lub4ng itu telah h1lang.

 

VIDEO

Menurut kapsyen dalam vide0 tersebut, sebelum kanak-kanak itu mendapat tahu bahawa lub4ng itu telah tiada, dia sangat teruja dan sentiasa bercakap berkenaan dia tidak sabar untuk mel0mpat ke dalam lub4ng itu semasa dalam perjalanan pulang mereka.

Kanak-kanak itu juga dilihat seakan $ebak dan menggo$ok matanya apabila mendapat lub4ng itu telah tiada.

V1deo lucu dan c0mel itu lanta$ menjadi tul4r di med1a s0sial. Sehingga kini, ianya telah dit0nton lebih 600 ribu kali.

Sumber: @shlind

Be the first to comment on "(Vide0) “Dah Tak Boleh Main Air Macam Selalu”- Budak Sedih Lu bang Atas Jalan Dah Dibaiki."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*