Gara-gara Kunci Terc1cir, Lelaki Ini Guna Bantu4n ‘skylift’ Untuk Bermalam Di Gim Miliknya.

INSIDEN kunc1 tertinggal atau terc1cir mungkin diangg4p perkara biasa.

Antara jalan penyele$aian kepada ma$alah ini adalah memec4hkan m4ngga kunc1 atau mend4patkan kunc1 pendua.

Namun luar biasa bagi seorang pemuda yang menggunakan skyl1ft untuk memasuki sebuah g1m di deret4n kedai tiga tingkat, gara-gara tert1nggal kunci.

Pemuda berkenaan yang hanya mahu dikenali sebagai Azlan Supian berkata, kejad1an berl4ku pada Sabtu malam lalu di gim m1liknya di Danau Kota di Setapak, Kuala Lumpur.

Lelaki berusia 37 tahun itu memberitahu, sebelum itu dia keluar makan di sebuah re$toran di Wangsa Maju berdekatan, bersama dua rakannya.

“Selepas g1m tutup pukul 10 malam, saya dan dua kawan naik Grab untuk makan di Wangsa Maju. Lepas tu saya dan kawan-kawan lepak dulu di bus $top dekat g1m.

“Kira-kira pukul 1 pagi baru saya pera$an kunc1 tak ada. Saya pa$ti dah kunc1 g1m sebelum keluar. Saya syak kunc1 tu tertinggal dalam Grab,” katanya kepada.

Azlan (tengah) bersama dua rakan yang memb4ntunya pada hari kejad1an.

Namun katanya, berdasarkan lap0ran yang telah dibvat, tiada kunc1 m1liknya yang tertinggal atau ditemui di dalam kenderaan e-hail1ng itu.

Azlan yang mengu$ahakan gim tersebut sejak 2017 berkata, dia mahu masuk semula ke g1m ketika itu untuk bermalam memandangkan sudah lewat mal4m untuk pulang ke rumah.

Menvrut Azlan, dia tinggal di rumah adiknya di Kota Kemuning di Shah Alam, Selangor yang agak jauh dari Kuala Lumpur dan dia juga tiada kenderaan send1ri untuk pulang.

“Sebelum ni saya menyew4 di Kuala Lumpur dan ada kereta sendir1. Tapi PKP (Per1ntah Kawalan Perger4kan) menjeja$kan bi$nes g1m saya.

“Jadi saya terpak$a jual kereta, tak lagi menyew4 rumah dan sekarang ni menumpang di rumah adik untuk surv1ve b1snes. Kalau berul4ng alik dari Kota Kemuning, saya akan ambil LRT dan MRT atau naik Grab,” katanya yang berasal dari Kuala Kangsar, Perak.

Menggunakan skylift dengan b4ntuan dua operat0r jentera itu.

Sej4k bi$nes gim yang diusahakannya terjeja$ ak1bat PKP, anak ketiga daripada empat beradik itu menjad1kan pusat kecergasan itu sebagai ‘rumah kedua’.

“Kadang-kadang saya akan bermalam di gim. Tapi gim berkunc1 dan tak ada kunc1 pendua, saya cadang nak check in hotel sebab staf saya ada kunc1 untuk buka gim esok pagi.

“Dua kawan tol0ng saya cari h0tel berdekatan. Kami pus1ng kawasan sekitar, tanya tiga hotel tapi semua penuh,” katanya yang berpeng4laman dalam bi$nes pu$at kecergasan sejak 2008.

“Terfikir nak minta tolong guna skylift untuk masuk ke gim di tingkat satutapi macam ekstrem sangat. Bila semua hotel dah penuh, kami tegur dua operator skylift dan tanya kalau mereka boleh tolong.

Terfikir nak minta tolong guna skylift untuk masuk ke gim di tingkat satutapi macam ekstrem sangat. Bila semua hotel dah penuh, kami tegur dua operator skylift dan tanya kalau mereka boleh tolong.

kunci tertinggal pakai skylift 7

Azlan (duduk) bersama rakan-rakan yang bersenam di gim.

Pengusaha gim itu memberitahu, skylift itu akhirnya untuk membawanya ke tingkap gim di tingkat satu dan mengambil masa kira-kira 15 minit.

“Masa saya minta t0long daripada mereka, saya atau mereka tak sebut lang$ung pa$al up4h tapi sudi t0long. Tapi saya ada hulur sikit duit kerana mengharg4i b4ntuan mereka.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Selepas kejad1an itu, saya terus tvkar kunc1 rumah dengan kunc1 baru. Satu peng4laman yang pel1k tapi kel4kar. Saya berterima kasih kepada dua 0perator skyl1ft dan dua rakan saya yang memb4ntu saya pada hari tu,” katanya.

 

Sumber: Mstar

Be the first to comment on "Gara-gara Kunci Terc1cir, Lelaki Ini Guna Bantu4n ‘skylift’ Untuk Bermalam Di Gim Miliknya."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*