“Termenung Sambil Pegang Bunga Tangan”- Berat Si Ayah Nak Lepaskan Anak Perempuannya…

MANA-MANA bapa di dunia ini pasti tidak dapat menyembunyikan perasaan sed1h dan berat hati apabila terpak$a ‘melepa$kan’ anak perempuan mereka kepada lelaki yang b4kal mengambilalih tanggungjawab sebagai seorang suami.

Bak kata pepatah ‘kasih ibu membawa ke syurga, kasih bapa sepanjang masa’.

Menerusi v1deo yang dikongs1 di apl1kasi TikT0k, jelas kelihatan waj4h $ugul si bapa ketika majli$ pern1kahan anak perempuannya baru-baru ini, sekali gus turut mengvndang rasa $ayu net1zen.

Berk0ngsi cerita dengan mStar, Aizatul Aziela Azizi berkata v1deo berkenaan dimvat naik oleh jurufoto, Mohammad Haikal Zamakh Shariff yang $empat ‘mer4kam’ m0men ist1mewa itu pada hari bahagianya, Sabtu minggu lalu.

“Seben4rnya abah dah lama berpi$ah dengan mak sejak kecil lagi, iaitu sekitar umur saya sembilan tahun. Selepas berpi$ah dengan mak, abah pindah ke Perlis manakala saya dan adik beradik lain membesar di Sungai Besar, Selangor bersama mak.

“Abah memang tega$ g4rang tapi sangat manjakan anak-anak perempuannya. Kami selalu berhubung dan bertemu tapi baru-baru ini terpi$ah selama dua tahun sebab pandem1k. Maknanya, masa majlis nikah itulah pertemuan pertama selepas dua tahun.

“Mengambil kira nak patuhi SOP, hanya abah, adik dan kawan saya yang teman masa n1kah di masjid… mak tak 1kut. Memang hari itu abah banyak termenvng… sambil t0long peg4ngkan bunga tangan saya. Nak jadi cerita, hujan pula turun. Seolah-olah ‘deep’ sangat m0men tu.

“Saya ingat saya seorang yang pera$an abah banyak menung, rupa-rupanya juruf0to pun pera$an dan dia pun sempat r4kam,” kata wanita berusia 25 tahun ini.

kahwin 1

Hari bahagia Aziela pada Sabtu minggu lalu.

Senang di$apa sebagai Aziela, wanita ini berkata dia kemudian bertanya kepada bapanya mengenai pervbahan sikapnya selepas majlis pernikahan selesai.

“Abah kata dia sedih sebab tak ada ke$empatan nak berkenalan dengan suami saya sebelum nikah. Masa kakak-kakak saya kahwin dulu, dia sempat berjumpa dan berkenalan dengan pasangan mereka.

“Abah juga kata dia sed1h sebab saya anak perempuan bongsu… dah tak ada dah anak untuk dia n1kahkan selepas ini,” ujarnya yang merupakan anak ketiga daripada lima adik beradik.

Tambah Aziela, sewaktu dia memaklumkan berita gembira bakal mendirikan rumah tangga kepada bapanya, lelaki itu kerap kali bertanya mengenai keputu$annya kerana mahu mema$tikan dia memilih calon suami yang tepat.

kahwin 2

Sungguhpun tidak tinggal bersama namun hubungan Aziela dan bapanya begitu akrab.

“Masa buat v1deo call sebelum ni pun, abah bertega$ nak nikahkan saya sendiri. Abah cakap, PKP atau tidak, biar abah yang nikahkan. Dia nak serahkan send1ri anaknya depan-depan.. tak nak nikah online.

“Jadi bila boleh rentas, terus kami lang$ungkan majlis nikah. Masa nikah tu abah banyak pe$an dekat suami, m1nta terima anaknya ini seadanya. $ebab abah jauh… tak boleh selalu tengokkan. Dia bersyukur kerana ada orang yang akan jaga saya nanti,” ujarnya yang bekerja dalam sektor swasta di Shah Alam.

Video:

Sumber: Mstar

Be the first to comment on "“Termenung Sambil Pegang Bunga Tangan”- Berat Si Ayah Nak Lepaskan Anak Perempuannya…"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*