Shopee Umum 200 Juta Barang Terjual Dalam Masa 24 Jam Sempena Festival 11.11

Tanggal 11.11 pastinya menjadi hari ‘bersejarah’ buat kaki-kaki ‘shopping’ kerana pada tarikh ini, pelbagai promosi jualan menarik ditawarkan oleh pelbagai pihak. Dalam banyak-banyak syarikat yang buat tawaran promosi tahap gila-gila ini, paling yang nak diceritakan ialah ‘otai’ kedai atas talian di Malaysia, iaitu Shopee.

Nak tahu tak, pada 11.11 lalu, Shopee berjaya mencatat rekod tersendiri apabila kira-kira 200 juta barang terjual dalam masa 24 jam sahaja 200 juta barang tau. Agaknya dah boleh bayang dah barang apa yang paling dicari orang ketika promosi 11.11 tu kan?

Menurut kata Ketua Pegawai Operasi Sho­pee, pr0duk ke$ihatan dan penj4gaan diri merupakan antara item pal1ng laris yang dibeli pada festival tersebut.

“Pelitup muka menjad1 salah satu produk paling ‘h0t’ yang dibeli dan menya$arkan jualan lebih 13 juta keping. Manakala item kedua ialah kit uj1an Pengesan4n Co0vid-19 yang terjual hampir 30,000 unit pada tarikh berkenaan.

“Festival 11.11 Jualan Hebat ini dikela$kan antara antara pr0mosi menguntungkan pembeli kerana mereka memperoleh t4waran eksklusif, penjimatan berganda dan banyak lagi manfaat lain,” katanya. Beliau juga turut mengharga1 malah berbesar hati dengan penyertaan daripada pihak pembeli, peniaga dan komuniti tempatan dalam festival tahunan terbesar tersebut.

Apa yang uniknya, “Festival ini mengg4lakkan lebih ramai orang mera$ai dan men1kmati manfaat membeli-belah secara online terutamanya mereka yang berada di  luar bandar yang mencatatkan peningkatan lima kali ganda berbanding hari biasa. Festival ini secara tidak langsung mend0rong pertumbuhan serta pemul1han ekon0mi negara,” katanya. 

 

Sumber: Kosmo

Be the first to comment on "Shopee Umum 200 Juta Barang Terjual Dalam Masa 24 Jam Sempena Festival 11.11"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*