Aneh, Bayi Dilahirkan Ada Ekor & Bebola Di Punggvng!

Seorang bayi dilahirkan dalam keadaan pel1k dengan ek0r manusia sepanjang 12cm di punggvng kirinya, lengkap dengan beb0la selebar 4cm. H4l ini telah mengel1rukan d0ktor di Hosp1tal Kanak-Kanak Albert Sabin di Fortaleza, Brazil. Mereka akhirnya membuat keputu$an untuk mem1sahkan b0la dan ek0r berdag1ng itu menerusi satu pembedah4n.

ANEH, BAYI DILAH1RKAN ADA EKOR & BEBOLA DI PUNGGUNG

Menerusi lap0ran Daily Star, Kanak-kanak itu dilahirkan 35 minggu pramat4ng tanpa kompl1kasi sebelum Januari tahun ini. Bayi ganj1l dan pembedah4n itu dilap0rkan dalam penerbitan J0urnal of Pediatr1c $urgery Ca$e Report$ termasuk lamp1ran gambar dan keter4ngan bagaimana kejad1an tersebut berlakv.

Bay1 dikatakan mempunyai ekor semasa berada di dalam Rahim, namun ekor itu diser4p ke dalam b4dan setelah beberapa minggu kehamilan. Bagaimanapun, perkara itu tidak berlakv pada bayi tersebut yang mana ek0rnya terus membesar.

D0ktor-d0ktor di Brazil turut menge$ahkan bahawa ek0r bayi itu tidak mengandung1 r4wan dan tvlang, menjad1kannya $alah satu daripada 40 ek0r manus1a sebenar yang pernah dicatatkan.

Kaj1an selepas dibed4h mendapati bahawa b0la tersebut dikat4kan mengandung1 lem4k dan t1su penghubvng embr1o, selain ek0r tersebut hanyalah t1su tanpa tul4ng. Jurnal itu mended4hkan bahawa ek0r manusai pertama dilap0rkan bermula pada abad ke-19

 

Sumber: Daily Star

Be the first to comment on "Aneh, Bayi Dilahirkan Ada Ekor & Bebola Di Punggvng!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*