Ramai Yang Tak Tahu Jus Peria Katak Dan Epal Hijau Mampu Merawat Diabeti$.

Jus peria katak dan epal hijau sangat terkenal sebagai petua turun temurun, orang-orang zaman dulu selalu menggunakan makanan yang pah1t-pah1t seperti peria katak untuk mengubat1 pelbagai jenis penyak1t. Mereka sering gunakan peria katak untuk merawat kenc1ng manis atau d1abetis.

Namun peria katak jika di makan begitu sahaja seperti ulam amatlah pah1t rasanya sehingga lidah dan tekak tak mampu menahannya.

Ramai yang telah berkongsi di media sosial

Disebabkan itu, ramai yang berkongsi di media sosial berkenaan ikhtiar dan amalan petua yang dikatakan dapat membantu penyak1t kenc1ng manis dan d1abetis dengan mengawal kadar gula dalam darah melalui pengambilan jus yang dihasilkan daripada peria dan epal hijau.

Jom ketahui lebih lanjut petua yang dikongsikan oleh Zulina Yahya dari hasil pengalamannya sendiri.

Ini perkongsiannya,

3 bulan lepas, saja gatai check gula dalam darah kat rumah. 6.3 weih. Panik, terus gi farmasi nak confirm. Takvt mesin kat rumah salah. Reading sama.

Balik terus buat jus peria apple hijau ni. Cousin Bob bagi petua ni. Saya minum sampai sekarang. Paling kurang 3 kali seminggu. Alhamdulillah la maintain reading pada 5-5.3.

Bob yang dah kena makan ub4t kenc1ng manis pun minum jus ni. Alhamdulillah la average 6-6.5. Tengah usaha turunkan lagi.

Bagi yang akan kata…eeeeeiii, peria katak yang pah1t tu buat juice…tak sangguuppp. Hahaha. Saya juga cakap benda sama. Tapi macam tak perc4ya, bila campur dengan apple hijau, rasa sedap. Pastikan anda guna apple hijau Granny Smith.

Resepi Jus Peria Katak Dengan Epal Hijau

Bahan-bahan:

  • 2 biji apple hijau granny smith
  • 1 biji peria katak (bvang biji)
  • Air ais

Cara-caranya:

  1. Bl3nd semua sekali. Siap. Jangan tap1s. Minum sekali dengan serat tu. Memang terbaik.
  2. Anda boleh buat dan simpan dalam fr1dge untuk minum sikit-sikit.

Jadi kepada yang ada penyak1t kenc1ng manis dan d1abetis boleh lah cuba, mana tahu dengan amalkan cara tersebut anda dapat mengawal kandungan gula dalam darah ke tahap yang lebih rendah daripada sebelumnya. Diharap dengan adanya petua dan amalan sebegini dapat memb4ntu anda semua, khususnya yang berpenyak1t kenc1ng manis dan d1abetis.

Semoga bermanfaat & Jom cuba sekarang!

 

Sumber: Daily Makan

Be the first to comment on "Ramai Yang Tak Tahu Jus Peria Katak Dan Epal Hijau Mampu Merawat Diabeti$."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*