Kalau Ada Orang Benc1 Dengan Kita Baca D0a Ini.

Ada sahabat bert4nya, “Kalau ada orang tak pua$ hat1 dan sentiasa cari pa$al dengan kita, nak bvat m4cam mana?” Pertama:

1. Menangi$

2. Jvmpa kaunsel0r

3. Berdama1 dengan hat1

4. Percay4 d1ri

5. Terim4 seadanya $ifat seseorang

6. Meng4du pada Allah

7. $edekahkan Al-Fatihah

Kaun$el0r saya member1kan satu amalan yang boleh dilakvkan untuk melembvtkan hat1 si pencar1 pa$al. Katanya, orang sebegin1 r0hnya $akit. $edekahkan surah Al-Fatihah kepadanya dengan disertai niat, ‘Ya Allah, aku sedek4hkan bacaan Al-Fatihah ini kepada r0h baik (sebvtkan nama penuhnya). Berikan dia hat1 yang baik, fikiran yang l4pang dan tvnjukkannya keben4ran.” (Jika mahu, teru$kan lagi dengan d0a yang baik-baik untuknya)

Setiap kali teringat, niat dan bacakan Al-Fatihah untuknya. Dengan izin Allah, hatinya akan menjadi lembut.

Dengan ikhtiar ini, saya send1ri dapat raa4kan perub4hannya walaupun mengamb1l masa. Sabar dan teruskan beramal. Walaupun tidaklah 100% berub4h, tapi sekurang-kurangnya dia tidak lagi mencar1 pa$al. $oal dia masih berdend4m atau menyimpan dengk1 dan benc1, itu uru$annya. $erahkan saja kepada Allah.

Saya tidak akan memb1arkan yang seorang dua itu melem4hkan saya sed4ngkan ramai lagi yang tahu saya orang yang bagaimana. Maka, m0ve on! $elagi memeg4ng pr1nsip yang betul, teru$kan mel4ngkah. Sudah pa$ti dengan $andaran kvat kepada Allah. Lahaulawala quwatailla billah.

 

Sumber: Mingguan Wanita

Be the first to comment on "Kalau Ada Orang Benc1 Dengan Kita Baca D0a Ini."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*