Ini Adalah Tanda-Tanda Si Dia Bukan J0doh Kita.

Bila dia bukan jodoh kita ada saja yang tak ken4.

1. Tak Ken4lkan Anda Pada Keluarga dan Sahabat

Antara sal4h satu hal yang boleh menyak1nkan anda untuk meng4nggap bahawa si dia bukan j0doh yang tepat adalah apabila si dia tidak memperken4lkan diri anda pada orang-orang terdek4tnya. Seolah-olah dia ingin menyembvnyikan hvbungan itu daripada diketahvi orang.

Selalunya seseorang yang seriu$ tak akan m4lu untuk perkenalkan anda kepada orang tua dan kawan-kawannya. Apabila dia meng4jak anda untuk bertemu orang tuanya, maka sudah pa$ti dia tidak akan berani untuk berma1n-ma1n.

2. Melet4kkan $yarat Yang Suk4r Untuk Anda Penuh1

Cinta adalah beru$aha menerima segala kekur4ngan dan mengaba1kan segala kebvrukan. Dalam h4l ini c1nta sebaga1 pa$angan ialah yang m4mpu mener1ma kekurangan dan kelebihan antara satu sama lain.

3. Kurang Berk0munikasi

K0munikasi mervpakan antara perkar4 pent1ng dalam setiap sesebuah hubvngan. Tanpa k0munikasi, maka sebuah hubvngan itu jadi semakin h4mbar dan pvdar. Banyak yang meng4takan jika seseorang ada j0doh dengan kita maka kita akan mudah untuk berk0munikasi dengannya. Sebal1knya, jika anda jarang berk0munikasi, men4ndakan dia bukanlah pil1han yang tepat. Maka seger4lah lepa$kan, sebelum hubvngan ke arah yang seriu$.

4. Tiada Ra$a Perc4ya dan Cur1ga

Keperc4yaan adalah merupvkan perkar4 utama dalam perhvbungan. Jika tidak ada ra$a saling perc4ya maka hvbungan yang dib1na akan dipenuh1 ra$a cur1ga. Jika tiada ra$a percay4 bagaimana hubvngan akan di l4njutkan ke perkahwinan.

5. Tiada K0mitmen Untuk Masa Depan

Hubvngan yang baik akan selalu berl4ndaskan oleh k0mitmen yang ku4t. Baik anda ataupun si dia haru$ memil1ki k0mitmen agar boleh meneru$kan hvbungan ini ke arah yang lebih ser1us. Terlalu ramai pa$angan yang mempunyai k0mitmen yang tinggi dan ku4t tetapi pada akhirnya mereka tidak berjodoh. Bagaimana untuk teru$kan hvbungan jika k0mitmen pun belum ada. Adakah ini yang dikat4kan jodoh kita?

6. Jodoh Tidak Disuka1 Keluarga

Perkahwinan bukan hanya meny4tukan anda dan bak4l pa$angan, namun juga meny4tukan dua keluarga besar. Berm4kna siapa pun jodoh anda tentvnya akan boleh diter1ma oleh p1hak keluarga antara satu sama lain. Namun, jika keluarga anda terut4ma kedua orang tua anda tidak menyuka1 pa$angan anda, maka fikirkan kembali, apakah dia jodoh terbaik untuk anda.

 

Sumber: Media Maklumat

Be the first to comment on "Ini Adalah Tanda-Tanda Si Dia Bukan J0doh Kita."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*