“Anak Ambil Tangan Saya Letak Atas Tangan Bapanya Sambil Menangis”- Sharifah Sakinah

Rumah tangga yang dibina hanya mampu bertahan lima tahun sahaja selepas disahkan bercera1 pada Mei lalu, Sharifah Sakinah berkata dia belum bersedia untuk bercakap mengenai soal rvjuk semula dengan bekas suami.

Akui kehidupannya agak huru hara selepas bercera1, bagaimanapun Sakinah berkata dia memerlukan ruang untuk bersendiri bagi meraw4t masalah Ganggvan Kurang Daya Tumpuan dan Hiperakt1f (ADHD) yang dialaminya sekarang.

“Sejujurnya, hidup saya agak harv-b1ru kerana percera1an baru berlaku. Saya masih cuba menyesuaikan diri dengan status baharu tanpa seorang suami di sisi. Proses trans1si itu tidak mudah, namun saya sedang melakukan yang terbaik.

“Cukuplah saya menyus4hkan dia dengan masalah ADHD yang saya h1dapi.

Saya lega selepas kami bercera1 kerana tiada lagi kedengaran suara-suara sumbang yang menvduh dia d4yus dan takvt isteri,” katanya.

Ditanya mengenai penerimaan anaknya, Anais Adha yang kini berusia tiga tahun, Sakinah berkata anaknya itu sangat sed1h kerana sudah tidak tinggal serumah lagi dengan bapanya.

“Dia masih kecil, namun saya tahu dia sangat bersed1h terutama apabila sudah tidak tinggal serumah dengan bapanya.

“Setiap kali bek4s suami datang melawat, Anais akan mengambil tangan saya untuk diletakkan atas tangan bapanya sambil mengalirkan a1r mata,” katanya.

Dalam pada itu, Sakinah berkata dia kini menjalani sesi kaunsel1ng bersama pak4r psik1atri dan menjalani terap1. Malah, dia turut mengambil ubat mengikut preskr1psi yang diberikan d0ktor.

 

Sumber : Kosmo

 

Be the first to comment on "“Anak Ambil Tangan Saya Letak Atas Tangan Bapanya Sambil Menangis”- Sharifah Sakinah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*