“Berkahwin Dengan Asyraf Juga Memerlukan Saya Banyak Berk0rban” – Tya Ariffin

Meninggalkan keluarga dan kerjaya seni di Indonesia selepas berkahwin dengan anak t1ri kepada penyanyi Datuk Seri Siti Nurhaliza iaitu Asyraf Khalid merupakan peng0rbanan terbesar pelakon Tya Ariffin.

Menurut Tya atau nama sebenarnya Nurtria Wulandari, 26, pada ketika itu dia bergeIut antara cintakan keluarga, kerjaya seni dan masa depan bersama suami.

“Berkahwin dengan Asyraf juga memerlukan saya banyak berk0rban. Saya tinggaIkan kerjaya seni di Indonesia yang sedang berkembang dan berj4uhan dengan keluarga.

Tya akvi bukan mudah untuk meninggaIkan karier seni di Indonesia.

“Saya bukanlah datang daripada keluarga yang sen4ng. Jadi sebelum ini pun saya menc4ri rezeki untuk membantu keluarga. Datang ke Malaysia juga saya perlu membiasakan diri dengan kehidupan di sini,” kata Tya.

Pelakon yang berasal dari Indonesia itu mendirikan rumah tangga dengan Asyraf pada 1 November 2015 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Arif Jiwa Asyraf, 3 dan Azzahra Jiwa Asyraf yang kini berusia setahun.

Dalam pada itu, Tya mended4hkan dia pernah bertanyakan kepada Asyraf mengenai hala tuju hidupnya kerana tidak mahu menjadi seorang isteri yang hanya menunggu kepulangan suami di rumah.

Bagaimanapun, Tya menjelaskan dia tidak pernah menyesali dengan keputusan tersebut dan kehadiran anak sulungnya iaitu Arif Jiwa Asyraf mengub4h kehidupannya.

“Jujur pada awal fasa perkahwinan, saya pernah bertanya kepada suami, hidup saya saat itu untuk apa? Saya pernah seperti rasa hiIang punca. Takkan saya hanya mahu menjadi isteri yang hanya menvnggu kepulangan suami di rumah.

Tya bersama suami dan dua orang anaknya.

“Sedangkan saya sangat aktif ketika hidup solo. Saya tidak biasa duduk diam. Bagaimanapun perasaan itu bukan bermaksud menyes4li setiap keputusan yang dibuat.

“Cuma saya sentiasa percaya hidup ini perlu diter0ka dan bukan hanya duduk berpelvk tubuh. Pasti ada sesuatu yang boleh dimanf4atkan. Kehadiran Arif boleh saya anggap satu hadiah dan isyarat yang cukup berharga.

“Posisi ibu mulai mengubah dim3nsi hidup saya. Menc3buri dunia perniagaan Mutyara pada April 2018 juga mula membuka skop hidup saya jadi lebih luas,”ujarnya.

 

Sumber : mStar

 

Be the first to comment on "“Berkahwin Dengan Asyraf Juga Memerlukan Saya Banyak Berk0rban” – Tya Ariffin"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*