Gempak! Lelaki Tunjuk ‘Skill’ Kung Fu Dengan Melompat Di Atas Air.

Kung Fu, Karate dan Tae Kwon Do adalah antara seni mempertahankan diri paling mendapat sambutan di serata dunia.

Melibatkan diri dalam seni bela diri sudah tentu dapat memberi banyak manfaat kepada diri dengan mendorong kepada gaya hidup yang sihat.

Di samping itu, melibatkan diri dalam seni pertahanan diri juga dapat meningkatkan keyakinan dan disiplin, selain memperbaiki tumpuan seseorang.

Walaupun Kung Fu dan Karate sering dikaitkan dengan filem-filem aks1 yang g4nas dan digunakan sebagai ‘senj4ta’, kenyataannya ilmu-ilmu ini mementingkan nilai keamanan dan kelembutan.

Selain itu, keinginan dan ketekunan yang kuat adalah syarat utama dalam mepelajari mana-mana seni mempertahankan diri.

Kemahiran asas melibatkan…

Pelajar juga harus mendapatkan tunjuk ajar daripada jurulatih berkemahiran dengan menyertai sekolah latihan untuk mempelajari ilmu itu secara sistematik.

Kemahiran asas melibatkan kaki, pinggang, bahu dan kedudukan serta postur pula perlu diamalkan setiap hari. Dengan kemahiran asas, seseorang itu mampu menerapkan disiplin yang diamalkan untuk menguasai rutin tertentu. Antaranya seperti bertinju, kemahiran senjata, dan kepantasan refleks.

Lelaki ini jadi perhatian

Seperti yang ditunjukkan oleh seorang lelaki dari China ini, dengan kemahiran kung fu, dia boleh melakukan aks1 yang luar biasa.

Dalam satu video, seorang lelaki berusia 28 tahun bernama Xiao Qiang melakukan aks1 yang cukup mengkagumkan dengan melompat di atas air.

Secara lazimnya kaki kita akan mencecah ke dasar apabila kita melompat di atas permukaan bekas yang berisi air.

Namun Xiao mampu mengapungkan kakinya di atas permukaan air sebelum melambungkan dirinya ke depan.

Xiao juga mengakui sangat berminat dalam seni mempertahankan diri sejak kecil, dan telah mempelajari kung fu selama lebih dari sepuluh tahun.

Sumber: Newsflare

Be the first to comment on "Gempak! Lelaki Tunjuk ‘Skill’ Kung Fu Dengan Melompat Di Atas Air."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*