[Terkini] ‘Damailah Disana Aizad..’ Angg0ta APM Rntau Panjang M4ut Dirmpuh Trak Pikap.

GUA MUSANG – Seorang lelaki ma.ut selepas motosikal yang ditunggangnya dirmpuh sebuah trak pikap semasa sedang membeIok ke kanan di Jalan Bandar Baru berhampiran Ibu Pejabat PoIis Daerah (lPD) Gua Musang di sini semalam.

Dalam kejadian jam 10.15 malam itu, mngsa, Mohamad Aizad Ahmad, 22, mninggaI dunia di lokasi kejadian akibat cede.ra prah pada dada dan beberapa bahagian anggota badan.

Ketua PoIis Daerah Gua Musang, Superintendan Sik Choon Foo berkata, sia.satan awal mendapati, mngsa sedang dalam perjalanan dari arah Bandar Baru di sini sebelum memperlahankan motosikal jenis SYM ditunggangnya di garisan tengah jalan untuk membeIok ke kanan memasuki arah lPD Gua Musang.

Katanya, ketika itu, sebuah trak pikap jenis Toyota Hilux dipandu seorang lelaki berusia 21 tahun dari arah sama mengek0ri sebuah lagi kenderaan pacuan empat roda jenis yang sama di laluan kiri jalan.

“Bagaimanapun, kenderaan yang dipandu lelaki itu secara tiba-tiba mengubah laluan ke lorong kanan jalan.

“lnsiden itu menyebabkan trak pikap itu tldak sempat mengeIak sebelum mermpuh bahagian belakang motosikal yang ditunggang Mohamad Aizad,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Menurut Choon Foo, rmpuhan tersebut mengakibatkan mngsa tercmpak di atas jalan sebelum mninggaI dunia di tempat kejadian.

Katanya, pemandu trak pikap itu bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecede.raan.

“Myat mngsa dibawa ke Jabatan F0rensik Hspital Gua Musang di sini untuk dibdah sias4t sebelum diserahkan kepada ahli keluarga untuk urusan pengebu.mian,” katanya.

Tambahnya, ke.s disias.at mengikut Sksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Salam tkziah. Al fatihah

Sumber: KOSMO! ONLINE

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: DBONGKAR

Be the first to comment on "[Terkini] ‘Damailah Disana Aizad..’ Angg0ta APM Rntau Panjang M4ut Dirmpuh Trak Pikap."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*