[Terkini] ‘Dia Smpat Hntar Sy Ke Tmpat Kerja..’PiIunya KhiIangan Suami Slpas 19 Hari Berkahwin.

Kota Bharu: Gerak hati isteri yang rasa tldak sedap hati sebaik arwh suami menghantarnya ke tempat kerja memberi petanda yang dia bakal kehiIangan insan dicintai buat selama-lamanya.

Menurut Nur Aishah Mat Hassan, 22, sebelum arwh suaminya, Mohamad Norhakim Nor Rusdi, 21, m.aut dalam kemaIangan di Kilometer 71 Jalan Kota Bharu- Kuala Krai, dekat Kampung Damar, semalam, dia beriya-iya meminta supaya arwh suami menghantarnya ke tempat kerja di Machang selepas arwh pulang daripada berniaga satay.

Katanya, selepas menghantarnya ke tempat kerja pada 3.42 petang semalam, arwh suami ke rumah saudaranya di Kampung Pahi, Kuala Krai untuk berjumpa dengan adiknya yang akan berangkat ke Kuala Lumpur.

“Bagaimanapun, tldak beberapa lama selepas itu, adik arwh menghubungi saya dan memaklumkan abangnya masih beIum sampai setelah menunggu selama sejam dan saya kemudiannya menghubungi telefon arw4h lebih 10 kali, tetapi tidak berjawab selain mesej yang dihantar melalui WhatsApp juga tldak dibaca.

“Sepanjang berada di tempat kerja saya tidak tenteram selain perasaan juga berde.bar-deb.ar selepas tidak dapat menghubungi arwh suami sehinggalah mendapat panggilan telefon daripada keluarga yang memaklumkan anggota poIis datang ke rumah dan meminta membuat pengecaman ke atas myat yang terbabit dalam kemaIangan di Kuala Krai.

“Pada waktu itu, saya sudah dapat merasakan, mngsa kemaIangan yang ma.ut adalah suami sendiri memandangkan nombor pendaftaran kereta yang diberitahu oleh anggota poIis yang datang ke rumah adalah kereta yang dinaiki oleh arwh ketika menghantar saya ke tempat kerja,” katanya ketika dihubungi, di sini, hari ini.

Media semalam meIaporkan, dalam Mohamad Norhakim mninggaI dunia di lokasi kejadian akibat terseplt serta mengalami keced.eraan.

Ketua PoIis Daerah Kuala Krai, Superintendan Suzaimi Mohammad berkata, hasil si.asatan awal mendapati mngsa yang memandu dari arah Kota Bharu menuju ke Gua Musang secara tiba-tiba hiIang kawaIan dan masuk ke laluan bertntangan lalu bertmbung dengan bas ekspres.

Bas ekspres yang membawa 17 penumpang itu datang dari arah Gua Musang ke Kota Bharu kemudiannya bergeseI dengan Perodua Kelisa dipandu wanita berusia 40 tahun yang ketika itu berada di belakang kereta dipandu mngsa.

Akibat peIanggaran itu, mngsa terseplt di bahagian pemandu dan mninggaI dunia di lokasi kejadian, manakala pemandu bas ekspres hanya mengalami Iuka dan caIar.

Sementara itu, 17 penumpang bas ekspres serta pemandu Perodua Kelisa tidak cede.ra.

Nur Aishah berkata, arwh suaminya sebelum ini seorang yang suka bergurau, namun sejak beberapa hari lalu berubah menjadi pend1am dan tidak menyangka perubahan itu petanda yang arwh akan mninggaIkannya buat selama-lamanya.

“Saya dan arwh baharu sahaja mendirikan rumah tangga pada 13 Ogos lalu dan kini kehiIangan pasangan hidup yang menjadi sandaran untuk bergntung harap, namun perlu kuat demi meneruskan hidup dan menerima qada dan qadar Allah SWT.

“Alhamdulillah, arwh juga suami sudah selamat dikebu.mikan di Tanah Perkburan Islam Kampung Pahi pada jam 11 pagi tadi,” katanya.

Sumber: hm

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: DBONGKAR

Be the first to comment on "[Terkini] ‘Dia Smpat Hntar Sy Ke Tmpat Kerja..’PiIunya KhiIangan Suami Slpas 19 Hari Berkahwin."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*