[Terkini] ‘Maafkn lbu Syg..’ Anak 5 Thn M4ut, Kncil Terb4bas Dlm G4ung Sedalam 7 Mter.

Segamat: Kanak-kanak lelaki mau.t manakala empat yang lain selamat selepas kereta Perodua Kancil dinaiki terba.bas ke gau.ng sedalam tujuh meter di Jalan Buloh Kasap ke Kuala Paya, di sini, hari ini.

Dalam nahas kira-kira 2.55 petang itu, mngsa, Rizz Haikal Ereyentoo, lima tahun disahkan mninggaI dunia di lokasi kejadian.

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Segamat berkata, sepasukan enam pegawai dan anggota bersama jntera dari BaIai Bomba dan Penyelamat (BBP) Bandar Segamat dikerahkan ke lokasi sebaik menerima makIumat pada 3.06 petang.

“Setiba di lokasi, didapati kemaIangan membabitkan kereta Perodua Kancil yang terbabas sendiri ke gau.ng sedalam tujuh meter.

“Terdapat lima mngsa terbabit. Seorang mngsa iaitu kanak-kanak lelaki terseplt tempat duduk belakang kenderaan sebelum dikeluarkan pasukan bomba.

“Mngsa disahkan mninggaI dunia di lokasi kejadian oleh pasukan perubatan,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Katanya, seorang wanita, 39 dipercayai pemandu kenderaan itu serta tiga kanak-kanak berusia enam tahun keluar sendiri dari kenderaan dan dihantar ke pusat perubatan berhampiran untuk rawatan lanjut.

“Mngsa yang mninggaI dunia diserahkan kepada pihak poIis untuk tindakan lanjut,” katanya sambil menambah, operasi ditam.atkan jam 5.29 petang.

Sumber: hm

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber: DBONGKAR

Be the first to comment on "[Terkini] ‘Maafkn lbu Syg..’ Anak 5 Thn M4ut, Kncil Terb4bas Dlm G4ung Sedalam 7 Mter."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*