l$v Samakan Fiz1kal Orang Dengan Bin4tang, Eira Aziera Diper1ntah Bayar RM100K

Setahun lebih yang lalu, instafamous Eira Aziera pernah mencetvskan kontr0versi susulan isu pengh1naan fizikal terhadap seorang pengguna Facebook bernama Suharnizan Md Sidek.

Ma$alah berkenaan tercetvs apabila wanita itu tinggalkan sebuah komen di video siaran langsung sebelum dibalas semula oleh Eira dengan tind4kan yang agak melamp4u. Ini termasuklah menyam4kan tubuh badan Suharnizan dengan haiwan serta mendedhkan gambar anaknya.

Enggan berdiam diri, Suharnizan yang juga merupakan seorang Pesuruhjaya Sumpah n3kad membuat lap0ran p0lis selain memfa1lkan sam4n sebanyak RM2 juta pada tarikh 13 Oktober 2020.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Eira Aziera (@eira_aziera_legacy)

Sam4n RM2J difailkan 13 Oktober 2020 lalu…Kini Eira perlu lunaskan tuntutan RM100K

Kini hampir 2 tahun berlalu, Harian Metro sebentar tadi melap0rkan Eira (atau nama sebenarnya Noorazira Pissal) diarahkan untuk membayar tuntvtan ganti rugi bernilai RM100,000 serta kos guaman RM30,000.

Peguam Suharnizan, Mohd Rasheed Hassan berkata, Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Seri Shamsulbahri Ibrahim membuat keputusan berkenaan dalam sam4n Suharnizan terhadap Eira Aziera secara dalam talian pada 30 Mei lalu.

Beliau berkata, keputusan terbabit dibuat selepas perb1caraan penuh dijalankan selama lima hari dari 24 hingga 28 Oktober 2021 secara dalam talian.

Eira diper1ntah menyiarankan permohonan maaf di semua akaun media sos1al

“Mahkmah juga memer1ntahkan Noorazira untuk menyiarkan permohonan maaf yang jelas tanpa syarat dalam semua akaun media sos1al miliknya dan hendaklah dikekalkan selama enam bulan dari tarikh penyiaran.

“Selain itu mahkmah memutuskan bahawa Suharnizan menerusi peguamnya berjaya membuktikan tuntutannya dan selepas kesemua elemen yang berkaitan dipenuhi,” katanya dalam satu kenyataan pada Isnin.

Isv body shaming menyebabkan Suhainizan alami kemvrungan & travma

Ketika video body shaming itu tuIar dahulu, awalnya Suharnizan tidak mengetahui apa-apa sebelum dimaklumkan oleh salah seorang kenalan. Akibat penyeb4ran gambarnya bersama anak tanpa izin, dia akui menerima pelbagai ganggvan berupa mesej peribadi membuatkan dirinya mengalami ganggvan emosi.

Pada 13 Oktober 2020 Suharnizan memfa1lkan sam4n menuntut lebih RM2 juta terhadap Eira Aziera, 39, di Mahkmah Tinggi Johor Bahru yang didkwa mengh1na bentuk fizikalnya atau ‘body shaming’.

Mengulas lanjut, Mohd Rasheed berharap kes itu akan menjadi pengajaran kepada semua pihak supaya tidak mengeluarkan kenyataan sesuka hati dalam media sos1al.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pen Pilot

sumber: hm

Be the first to comment on "l$v Samakan Fiz1kal Orang Dengan Bin4tang, Eira Aziera Diper1ntah Bayar RM100K"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*