“Terb0ngkar Jua” – Siti Bainun S4man JKM KL, lndividu Ini Dkwa Rina Harun Sub4hat Lindungi Rumah B0nda

Baru-baru ini, pengasas Rumah Bonda, Siti Bainun telah bert!ndak meny4man Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Kuala Lumpur dan memohon untuk premis itu dibuka semula.

Dan sebelum ini, Kemnterian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masy4rakat menerusi menterinya, Rina Harun telah bersetuju untuk mengenakan k0mpaun sebanyak RM5,000 kepada Rumah Bonda pada 20 April 2022 di atas kesaIahan pus4t jagaan itu tidak berdaftar mengikut Akt4 Pus4t Jagaan 1993.

Namun begitu, pended4han seorang individu yang mendkwa Rina Harun turut terlibat sama dalam ‘melindungi’ dan menjaga nama baik Rumah Bonda telah mengvndang pelbagai respon netlzen.

Kata individu itu, dia telah diberi arahan untuk tidak mendedahkan sebarang info atau maklumat daripada sebuah perbincangan bersama agensi kerajaan tersebut individu itu bersyukur kerana setelah dua bulan, ‘terb0ngkar’ juga hal sebenar mengenai apa yang sebenarnya terjadi.

“…Namun percaturan tuhan itu lebih indah hampir 2 bulan selepas meeting itu akhirnya terb0ngkar juga rahsia Rina Harun untuk bersubahat melindungi Rumah Bonda..”

Individu itu turut memuat naik video yang ‘kekaIutan’ yang dipercayai terjadi di Rumah Bonda bagi tatapan netizen.

Menjengah ke ruangan k0men, ramai netlzen tampil meluahkan rasa tertanya dan menyoal KPWKM terutamanya mengenai jumlah k0mpaun yang dianggap ‘tidak masuk akal’ serta penglibatan Rina Harun dalam k3s ini.

Malah ada juga yang ‘menyeru’ Tengku Mahkota Johor dan isteri, Yang Mulia Che Puan Khaleed untuk meneliti dengan lebih lanjut mengenai info yang dinyatakan oleh individu tersebut.

mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pen Pilot

Sumber:beautifulnara

Be the first to comment on "“Terb0ngkar Jua” – Siti Bainun S4man JKM KL, lndividu Ini Dkwa Rina Harun Sub4hat Lindungi Rumah B0nda"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*