[Terkini] ‘Tak Sanggvp Teng0k..’ 10 Buln K0ma, Kak Jahidah Kian Krus Mender1ta Slps Kluar Wad.

Seremban: Menya yat hati. Itu perkataan sesuai menggambarkan keadaan terkini wanita k0ma dibeIasah suami, Jahidah Nordin, 43, selepas dikeluarkan daripada wa.d hspital Jumaat lalu.

Selepas kira-kira sebulan dimasukkan ke w.ad tnpa berjumpa ahli keluarga, keadaan Jahidah amat kurus serta Iuka ‘beds0re’ pada bahagian pingguInya kian serius hingga menampakkan tuIang pun.ggung.

Fauziah Nordih, 40, adik kepada Jahidah berkata, dia tldak dapat mengenali kakaknya itu kerana ja uh berubah, malah terpksa membaca nama pada katil ketika mahu membawa pulang wanita itu dari w.ad.

“Saya terkjut apabila melihat keadaan kakak yang sangat kurus. Kaklnya dipenuhi kud1s dan saya juga mendapati ‘beds0re’ yang sebelum ini sudah pulih kini sangat truk.

“Selepas dibawa balik, saya mengeIap badannya dan terpksa menukar air beberapa kali berikutan dak1nya yang tebal,” katanya ketika ditemui di kediamannya di Bandar Sri Sendayan, di sini, tadi.

Ulas Fauziah, beberapa hari selepas pulang ke rumah, air kncing Jahidah sangat sedikit dan selepas diberikan susu mengikut rutin, barulah air kncing kakaknya kembali kepada keadaan sebelum ini.

“Sebelum ini kakak juga pernah dimasukkan ke wa.d bersaIin di hspital sama, namun keadaannya ja.uh beza daripada sekarang.

“Saya mempers0alkan tindakan dan cara penjagaan kakak, namun dktor memaklumkan kakitangan tldak cukup dan ramai pesaklt. Kami pula tldak dibenarkan melawat kakak atas aIasan C0vld-19.

“Saya tldak sanggup untuk melihat keadaan kakak sebegini. Saya serlk untuk menghantarnya ke hspital lagi, namun dalam masa sama blmbang sekiranya keadaan kakak tldak stabil,” katanya.

Harian Metro pada 24 Februari lalu meIaporkan Jahidah yang masih k0ma disahkan pos1tif C0vld-19 ketika dirwat berikutan terdapat k.es pesaklt lain p0sitif di w.ad hspital sama sebelum ini.

Terdahulu, Jahidah dike jarkan ke hspital dengan ambuIans selepas tahap kesihatannya diIaporkan tldak stabil akibat de mam, mu.ntah dan nfasnya turun naik pada 21 Januari lalu.

Harian Metro pada Mei lalu meIaporkan penjawat awam berusia 43 tahun itu dike.jarkan ke hspital di Johor Bharu selepas dipercayai dicede rakan suaminya pada 4 Mei lalu.

Fauziah berkata, keluarganya kini menmpung perbelanjaan kira-kira RM5,000 sebulan untuk tujuan rwatan Jahidah seperti susu, lampin pakai bu ang, tiub minuman, tiub ur1n, kos upah jururwat bebas bagi merwat beds0re dan kos upah pembantu ketika dia mempunyai urusan luar.

Orang ramai yang ingin menghulurkan sumbangan bantuan perubatan Jahidah boleh menyumbang melalui akaun bank CIMB 7617797037 (Fauziah Nordin).

Sumber: hm via dbongkar

Perhatian! Pihak news.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page news.kini Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "[Terkini] ‘Tak Sanggvp Teng0k..’ 10 Buln K0ma, Kak Jahidah Kian Krus Mender1ta Slps Kluar Wad."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*