Anak ‘Hadiahkan’ Bvah Pingg4ng Buat Bapa Hidap Peny4kit – ‘Hadiah Paling Bermakna & Berharga Saya Berikan…’

Pengorb4nan se4rang bapa memerah keringat dalam membesarkan anak-anak tiada g4ntinya walaupun dengan w4ng ringgit.

Perk0ngsian se0rang pemuda dikenali sebagai Sharul Ezwan menerusi kumpulan FB RASMI – PERSATUAN SOKONGAN TRANSPLAN BUAH PINGGANG MALAYSIA meraih pujian daripada 0rang ramai berikutan sanggup berkorb4n ‘nikmat kesihatannya’ demi bapa tersayang.

Foto: Sharul Ezwan

Menerusi hantaran tersebut, pemuda ini menceritakan ayahnya menghid4p peny4kit bu4h pingg4ng kron1k tah4p lima (end stage renal failure) yang memberi maksud bu4h pingg4ng tersebut g4gal berfvngsi sepenuhnya.

Kidney transplant 14/03/2019 (3 tahun yang lalu). Setelah melalui pelbagai peringkat saringan, akhirnya pada 14/03/2019 saya telah menj4lani pembed4han pemindahan bvah pingg4ng, living related renal transplant (donor) untuk ayah.

Ujar lelaki ini lagi, pemindahan bvah pingg4ng kepada ayahnya merupakan hadiah paling bermakna dan berharga yang pernah diberikan kepada insan istimewa ini.

Ayah yang tid4k pernah mengenal erti pen4t membesarkan kami. Terima kasih ayah membesar dan mendidik kami semua. Semoga dengan pengorb4nan ini memberi makna erti kehidupan dan sinar baru untuk Ayah.

Alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan dipermudahkan. Sekarang ayah dah sihat kembali seperti biasa. Dah boleh buat aktiviti harian seperti biasa. Tid4k perlu lagi di4lysis.

Lelaki ini pada masa yang sama turut memanjatkan rasa syukur dan berterima kasih kepada isteri dan keluarga yang sangat membantu selepas pembed4han tersebut berlangsung.

Alhamdulillah, Terima kasih Allah atas segala nikmat.

Foto: Sharul Ezwan

Menerusi ruangan komen, rata-rata netizen turut terharu dengan kisah yang dik0ngsi dan turut menitipkan doa buat mereka sekeluarga.

Alhamdulillah syukur. Tahniah peng0rbanan se0rang anak untuk ayahanda tercinta. Semoga kalian berdua terus sihat dan sentiasa dilindungi Allah. Amin YRA.

Tahniah pengorb4nan yang tid4k ternilai untuk ayahnda tercinta. Semoga keduanya diberi kesihatan yang baik sepanjang hayat.

Alhamdulillah semoga kedua-duanya terus sihat. Sihat walafiat dah pakcik Ahmad.

Sumber: Sharul Ezwan via FB RASMI – PERSATUAN SOKONGAN TRANSPLAN BUAH PINGGANG MALAYSIA via ohbulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Anak ‘Hadiahkan’ Bvah Pingg4ng Buat Bapa Hidap Peny4kit – ‘Hadiah Paling Bermakna & Berharga Saya Berikan…’"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*