Inalillahiwainailaihirajiun, Sempat ajar anak mengucap semoga tenang disana. takziah buat ahli keluarga. yang baca sama2 kita sedekahkan al-fatihah..

Sempat ajar anak mengucap

DUA sahabat m4ut selepas mot0sikal yang ditungg4ngi secara berasingan dirempuh kereta yang terb4bas di KM 12 Jalan Kota Bharu-Pengkalan Kubor dekat Kampung Pasir Puteh, hari ini.

Dalam kej4dian kira-kira 7.24 pagi itu, pel4jar Sek0lah Menengah Keb4ngsaan Chabang Empat, Siti Nor Hanim Alya Hamid, 17, m4ut di temp4t kejadi4n, manakala rakannya, Nor Asmida Ellyana Abdullah, 17 tahun meningg4l dvnia di H0spital Tumpat.

Se0rang lagi m4ngsa, Puteri Balqis Abdullah, 13, yang juga adik kepada Nor Asmidar, par4h dan kini dir4wat di H0spital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian.

Bapa kepada Siti Nor Hanim, Hamid Sulong, 63, berkata, anaknya ke sek0lah pada 7 pagi tadi dan sempat bersalam dengannya.

“Selalunya saya yang akan menghantar dan menjemputnya ke sek0lah tapi pagi tadi dia meminta izin untuk menungg4ng sendiri mot0sikal kerana ingin pulang awal ke rumah.

“Saya membenarkannya sambil berpes4n supaya menungg4ng dengan berh4ti-hati, namun ini yang berl4ku… saya terima dengan reda,” katanya ketika ditemui di Unit Forensik, H0spital Tumpat, hari ini.

Hamid berkata, dia dihubungi jiran mengenai tr4gedi yang menimpa anaknya itu dan bergegas ke l0kasi sebelum melihat anaknya dalam kead4an par4h tapi masih berny4wa di dalam l0ngkang.

“Saya sempat mengajarnya mengucap dua kalimah syahadah sebelum anak menghembusk4n naf4s ter4khir di sisi,” katanya.

Menurutnya, anak ke-14 dari 16 beradik itu tidak menunjukkan sebar4ng perub4han dan sempat menemaninya makan colek tengah malam tadi.

“Saya berasa ingin makan colek kerang dan meng4jak Hanim makan di sebuah kedai makan di Chabang Empat, manakala dia pula memesan colek ayam sebelum kami pulang ke rumah di Kampung Nechang,” katanya.

Ibu kepada dua m4ngsa lagi, Nor Asmawati Ismail, 34, berkata, kej4dian yang menimpa dua anaknya itu sangat mengejutk4nnya yang baharu pulang bek4rja dari kedai makan pagi tadi.

“Saya tiba ke rumah dari tempat kerja pada 7.20 pagi dan memang tid4k sempat berjumpa dengan dua anak yang sudah perg1 ke sek0lah dengan menunggang mo0tosikal .

“Saya hanya mengetahui perk4ra itu apabila jir4n datang ke rumah dan memberitahu kej4dian yang menimpa anak,” katanya.

Sementara itu, Ketua P0lis Daerah Tumpat, Superintendan Ab Rashid Mat Daud, berkata, ketika kej4dian kedua-dua m4ngsa menungg4ng mot0sikal Honda Desh dan Yamaha Ego S dari arah Pengkalan Kubor menghala ke sek0lah di Chabang Empat.

“Apabila sampai di tempat kej4dian, kereta Honda Accord yang datang dari arah bertent4ngan hil4ng kaw4lan dan masuk ke arah bertent4ngan lalu merempvh m4ngsa.

“Akib4t kemal4ngan itu se0rang m4ngsa m4ut di tempat kejadi4n, manakala se0rang lagi meningg4l dvnia di H0spital Tumpat.

“Pemb0nceng mot0sikal yang p4rah dikejark4n ke h0spital untuk raw4tan,” katanya.

Katanya, pihaknya sedang menjejaki pemandu kereta yang merempvh tiga pelaj4r terb4bit.

“Pemandu kereta itu menghil4ngkan diri selepas kej4dian dan meningg4lkan kenderaannya sejauh kira-kira 150 meter dari tempat kejadi4n kerana meng4lami ker0sakan tervk di bahagian hadapan.

“Kes$ disi4sat di bawah Seksyen 41 Akta Pengangkut4n Jalan (APJ) 1987,” katanya.

Sumber: HMetro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Inalillahiwainailaihirajiun, Sempat ajar anak mengucap semoga tenang disana. takziah buat ahli keluarga. yang baca sama2 kita sedekahkan al-fatihah.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*