Abang Viva dah sampai Terengganu, Siap2 Nak Redah Bantu M4ngsa Banjiir!

Selepas diseru-seru untuk hadir membantu mangsa-mangsa banjir di Pantai Timur, akhirnya, Abang Viva atau nama sebenarnya Azwan Omar telah sampai ke Terengganu untuk menghulvrkan bantu4n.

Menerusi muat naik pemuda tersebut di Facebook, dia telah bergerak pada malam tadi bersama 2 buah kereta lain beserta bot bagi menyelamatkan mangs4-mangs4 banj1r.

Abang Viva juga sempat membuat live di Facebook bagi bertanyakan lokasi kawasan banj1r yang memerlukan bantu4n untuk memudahkan dia serta team terus bergerak ke sana.

Sekitar jam 4.50 pagi, Azwan serta beberapa temannya telahpun sampai ke daerah Hulu Terengganu dan masih mencari lokasi yang terjejas teruk memandangkan ada tempat air telah survt.

Perkongsian tersebut telah mendapat perhatian ramai dan rata-rata warganet yang menonton live di laman sosial sukarelaw4n itu telah mendoakan agar urus4n Abang Viva serta beberapa tem4nnya dipermudah.

Mereka juga mengucapkan terima kasih diatas usah4 murni yang dilakukan oleh pemuda tersebut sejak kejadi4n banj1r di Shah Alam lagi.

Untuk makluman, sejak minggu lalu lagi beberapa negeri di Pantai Timur khususnya Kelantan dan Terengganu telah mengalami banjir tervk sehinga beberapa kawasan sudah terputus hubung4n.

Mereka juga sama sekali tidak menjangkakan b4njir besar ini berlaku memand4ngkan jar4ng terjadi hujan lebat ketika bulan Februari.

Susulan daripada itu, operasi membantv dan menyelam4t sedang dipergi4t bagi menghulvrkan pertolong4n kepada mangs4-mangs4 banjir yang terkand4s di kediaman masing-masing.

Apa pendapat anda? jangan lupa komen dan share!

Sumber: Apekes via viraldailytimes

Perhatian! Pihak news.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page news.kini Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Abang Viva dah sampai Terengganu, Siap2 Nak Redah Bantu M4ngsa Banjiir!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*