Tangan putvs kena me$in pemot0ng kayu

TANAH MERAH: Seorang lelaki hanya mampu meraung kesakit4n selepas tangan kirinya putvs terkena mesin pemot0ng kayu di sebuah kilangperabot di Kampung Gelugor, Ulu Kusial di sini, kelmarin (Ahad).
Dalam kejadi4n kira-kira pukul 3 petang, tangan kiri Rosli Ariffin, 44, ptus hingga bahagian leng4n.

Menceritakan semula insiden itu kepada Utusan Malaysia, Rosli yang masih bujang berkata, sebelum kejadian, dia sedang menarik keluar kayu dari me$in tersebut sambil dipant4u seorang lagi pekerja lain.

“Tanpa disangka, tangan kiri saya terge,lincir masuk ke dalam me$in yang sedang bergerak. Saya cuba menariknya, namun, terkejvt apabila melihat tang4n sudah putu$

“Ketika itu dar4h keluar membuak-buak dan saya hanya mampu mer4ung dan meminta tol0ng dalam keada4n terb4ring sambil menah4n s4kit,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Gelugor hari ini.

Selepas kejadian itu, Rosli dibawa ke Klinik Kesihatan Gual Ipoh, di sini sebelum dirujuk ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian kerana kecedera4n par4h dialaminya itu.

Kata Rosli, dia sudah lebih 30 tahun bekerja di kilang kayu dan tidak menyangka bakal ditimp4 insiden sedemiki4n hingga menjadi cac4t.
“Doktor memberitahu tang4n yang putu$ sudah tidak boleh disambvng semula.

Saya sedih kerana jadi cac4t namun reda dengan ketentuan Allah SWT. Sekurang-kurangnya saya masih bernaf4s.

“Setakat ini, saya tidak boleh bekerja dan tidak tahu apa nasib saya selepas ini. Saya terpaksa mengharapkan bantuan adik beradik terutama kakak, Azizah dan adik, Mohd. Azman yang menjaga saya,” katanya.

Orang ramai yang ingin membantu boleh menghubungi kakak kepada Rosli iaitu Azizah di talian 0179694374.

Sumber: Utusan Malaysia

Kiriman Info: Noor Azam

kredit: https://www.facebook.com/Kelantan-State-404709143002379/?__cft__[0]=AZVRSATKhaF6XmrcudISIAbLv1e2agx91TeQZ0HOLSdgLeZLseycmphN3Hn6frZfdV9t0tHaA28qFeGURbVgVC2feJNzSTyX8_8eIjfxXfqcm2yMYw5N3gQDKa1Sc06Cy4Sx5jL7RTWwYax48KxWwVLj&__tn__=-UC%2CP-R

Perhatian! Pihak news.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page news.kini Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Tangan putvs kena me$in pemot0ng kayu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*