(Video) “Tiada B00ster, Ti4da SoIat Jumaat..”– Jemaah Kcew4 DihaI4ng Masuk Masjid.

Se0rang lelaki kec3wa apabila mend4kwa diIar4ng memasuki sebuah masjid di Hulu Langat, Selangor bagi menunaikan solat Jumaat tengah hari tadi kerana beIum lengk4p vksln pengg4Iak (b00ster).

Menerusi vide0 tuI4r di Faceb0ok, lelaki itu merakam suasana di hadapan pagar masjid yang dikawaI angg0ta Jab4tan Sukarel4wan Malaysia (RELA) selain bertlndak memerlksa sijil digital vksin4si jemaah.

Seolah-olah kur4ng berpu4s h4ti, lelaki berkenaan smpat bertnya mengenai pengu4tk.u4saan itu sebeIum saIah se0rang angg0ta RELA menjawab bahawa ia adalah ketetapan Jab4tan Agama Islam Selangor (JAIS).

Rakaman berdurasi dua minit 39 saat itu juga memaparkan beberapa jemaah yang lengk4p membawa sejadah masing-masing dipercayai puIang dengan hampa berikutan pelaks4naan tersebut.

“Ada perkhab4ran, sekiranya tlada b00ster, tak boleh masuk solat. B0oster takde, tak boleh masuk masjid. Arah4n daripada J4IS.
“Walaupun umat Islam,

tak dibe.narkan solat Jumaat. Lihat berapa ramai yang terp4ksa puIang kerana tlada b0oster. Kh4iry Jam4luddin, sila jawab. Kami umat Islam tlada hak untuk solat?,” katanya.

Video:

Vide0 dimu4t naik di page Kasi Viral itu mendapat perkongsian sebanyak 348 kali selain pelbagai k0men n3tizen yang turut simpati dengan w4rga Selangor berikutan garis panduan ditetapkan itu.

Media pada Selasa lalu meIaporkan, J4IS menetapkan bahawa hanya jemaah lengk4p dua d0s vksln dan d0s pengg4Iak dibenarkan bagi menunaikan solat Jumaat di masjid seluruh Selangor bermula hari ini.

Sumber: Facebook Kasi Viral

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "(Video) “Tiada B00ster, Ti4da SoIat Jumaat..”– Jemaah Kcew4 DihaI4ng Masuk Masjid."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*