(Video) Kami Telah ‘Ditinggalk4n’ Sendirian Untuk Mempertahank4n Negara – Presiden Ukraine

Presiden Ukraine, Volodymyr Zelenskyy mendakw4 mereka telah ‘ditinggalk4n sendiri4n’ untuk mempertahank4n negara daripada serang4n berskala penuh oleh tentera Russia sehingga meng0rbankan ratusan nyaw4 rakyat Ukraine.

Menerusi satu rakaman video, Zelenskyy menyoal mengenai ‘bantuan’ daripada negara luar untuk menyek4t kemaraan Russia ke atas bumi Ukraine.

”Kami telah ‘ditinggalk4n’ sendirian untuk mempertahankan negara kami, siapa yang berani untuk bertempur bersama kami? Saya melihat tak ada sesiapa pun.

”Siapa yang bersedia memberikan Ukraine jaminan untuk menyertai Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara (NATO)? Semua orang takut,” kata Zelenskyy yang menyoalkan perkara tersebut kepada kepada 27 pemimpin Eropah.

Namun begitu, kata beliau, mereka tidak gentar akan serang4n Russia dan akan terus mempertahankan Ukraine.

”Kami tidak takut akan apa pun, kamin tidak takut untuk mempertahankan negara kami, kami tidak takut kepada Russia, kami tidak t4kut untuk bercakap kepada Russia,” katanya.

Zelenskyy turut meluahkan rasa tidak puas hati dengan tindakan Rusia membunvh ratusan nyaw4 dan menjadikan bandar yang aman sebagai sasaran.

”Mereka membunvh orang ramai dan menjadikan bandar yang aman ini sebagai sasaran tentera. Ia sangat keji dan tidak akan pernah dimaafkan,” tegas Presiden itu.

Sumber: TRTworld, Independent.uk, CNN Indonesia via siakapkeli

Perhatian! Pihak news.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page news.kini Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "(Video) Kami Telah ‘Ditinggalk4n’ Sendirian Untuk Mempertahank4n Negara – Presiden Ukraine"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*