Kelu4rga M4ut Dalam Kemal4ngan, Pertanyaan Anak Yang Tersel4mat lni Buat Ramai Yang Sedih.

“Tak sampai h4ti saya nak mengiyakan hanya dia terseI4mat,” kata Mohd Zakri Mat Isa, 37, bapa saudara kepada kanak-kanak sembilan tahun yang terseI4mat,

daIam kemaI4ngan mer4gut ny4wa tujuh sekeluarga termasuk ibu bapa dan adik perempuannya di Kilometer 5, Jalan Keramat Pulai dekat sini, semalam.

Mohd Zakri kerkata, anak saudaranya itu, Muhammad Haziq Zikri Mohd Zairul yang p4tah t4ngan kanan dir4wat di Z0n Kuning, H0spitaI Raja Permaisuri Bainun (HRPB), Ipoh bertanya kepadanya jam lima pagi tadi di mana ibu bapa dan neneknya.

“Saya tak sanggup mengiyakan bila dia bertanya kepada saya “Pak lang, kiranya Haziq se0rang sahajalah yang hidvp?

“Kemudi4n saya tanya dia (Haziq) siapa memberit.ahunya, katanya ‘Cik Sara’ iaitu mak ciknya menye.but ibu bapa serta adiknya m4ut dalam kemaI4ngan itu,” katanya ketika dite.mui di Jab4tan F0rensik HRPB, hari ini.

Semalam, tr4gedi kemaI4ngan m4ut di Jalan Keramat Pulai menghala ke Cameron Highlands meng0rb4nkan tujuh daripada 10 m4ngsa apabila kereta yang dinaiki mereka merempvh treIer di laluan bertent4ngan.

Dalam kemaI4ngan itu, ibu bapa Muhammad Haziq Zikri iaitu Mohd Zairul Mat Isa, 34; ibunya Nuratiqah Abd Hamid, 30; adik perempuannya Nur Qaseh Damia, 4 serta neneknya Fatimah Mat Isa, 68 m4ut.

Turut terk0rban, ibu saudaranya Hasliza Mahmud, 40 dan suaminya Zulkifli Shuib, 41 selain anak tiri Hasliza, Mohd Alif Firdaus, 3.


Selain Muhammad Haziq Zakri, dua lagi yang tersel4mat adalah anak Hasliza dikenali sebagai Firash Mikhael Azrie Syah, 11, dan abangnya yang dikenali sebagai Apit berusia 16 tahun.

Mohd Zikri berkata, keluarga adik dan sepupunya itu jarang berjalan jauh untuk melanc0ng dan selalunya memilih destinasi yang dek4t dengan kampung mereka, sekitar Kedah atau Pulau Pinang.

Bagaimanapun kali ini mereka memilih bermalam semalaman di Camer0n Highlands sehari sebeIum kej4dian, selain sempat juga berkunjung ke Pulau Pangk0r dan bermalam di pulau itu.

“Malah kereta yang dinaiki mereka pun sebenarnya dipinj4m dari ken4lan.

“Saya tahu mengenai n4has itu kira-kira 7.30 malam semalam melalui kakak kepada Hasliza yang menyedari insi.den itu melalui berita di media massa,” katanya.

Mohd Zakri berkata, ibunya yang turut m4ut dalam kemaI4ngan itu tidak menunjukkan sebarang kel4kuan aneh selain sempat bermalam bersama cucu-cucunya di rumah beliau serta rumah abangnya.

“Ibu juga keliha.tan sentiasa ceria sejąk kebelak4ngan ini. Ada juga dia meningg4lkan pelbagai pesanan kepada kami,” katanya.

Beliau berkata, jen4zah tujuh sekeluarga itu akan dihantar puIang ke Kampung Badlishah, Serdang, Kedah, seIepas seIesai pr0ses bed4h si4sat dan akan disema.dikan dalam satu li4ng lah4d

Sumber : bh / khalifahmedianetw0rks via majalahutusan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Kelu4rga M4ut Dalam Kemal4ngan, Pertanyaan Anak Yang Tersel4mat lni Buat Ramai Yang Sedih."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*