Sebak! Tidak dapat penuhi dalam masjid akibat k0ron4, Jemaah Turki solat jumaat dalam hujan.

Disebabkan pend3mik C0VlD-19 yang melanda dvnia, rumah ibadat termasuk masjid telah ditutup buat sementara daripada dikunjungi oleh orang ramai untuk beribadah.

Namun begitu, sejak beberapa minggu kebelakangan ini, banyak kelonggaran telah diberikan hampir diseluruh dunia susulan daripada penurunan k3s jangk1tan yang berlaku.

Solat dalam hujan

Di Ankara Turki, Solat Jumaat telah mulai dibenarkan dan ibadah tersebut dilakukan di kawasan dataran dengan masing-masing mengikut SOP yang ditetapkan.

Gambar-gambar semasa solat Jumaat tempoh hari telah tular apabila jemaah langsung tidak berganjak walaupun ketika itu hujan turun dengan lebatnya.

Terus khuyuk beribadah

Masing-masing dilihat khusyuk menikm4ti ibadah tersebut yang sudah lama tidak dilakukan berikutan perintah kawalan yang dikuatku4sa oleh keraj4 an Turki berhubung pend3mik C0VlD-19.

Gambar-gambar yang tular itu turut dimuat naik CNN Turk dan dikongsikan berulang kali di laman sosial sehingga ke hari ini.

Oleh itu, dapat kita pelajari bahawa nikmat yang dikurniakan ketika ini sangat besar terutamanya selepas berlakunya pendemik C0VlD-19 yang pastinya hampir melumpuhkan ekonomi seluruh dvnia.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page NewsKini Ya.

PERHATIAN: Pihak NewsKini tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "Sebak! Tidak dapat penuhi dalam masjid akibat k0ron4, Jemaah Turki solat jumaat dalam hujan."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*