‘Selamat Jalan Abang..’ Suami Jtvh Iaut Ditemui Iema$ Pada Hari Ketiga Pncarian.

Alor Setar: Nelayan yang hiIang di Iaut selepas bot dinaiki bersama dua rakannya dipukuI 0mbak di perairan Kuala Kuar, awal pagi kelmarin, ditemui Iemas, hari ini.

Jsad Mohd Ayob Jalaluddin, 39, ditemui pada hari ketiga 0perasi mencari dan menyeIamat ($AR) berlaku di kawasan perairan Kuala Kuar.

Pengarah Zon Maritim Kuala Kedah, K0mander Maritim Noor Azreyanti Ishak berkata, jsad Mohd Ayob ditemui tera pung oleh bot nelayan tempatan di kedudukan 5.9 tiga tu naut1ka muara Kuala Kuar pada 1.30 tengah hari.

Beliau berkata, pihaknya menerima panggilan daripada orang awam sekitar 1.10 tengah hari yang menerima penemuan myat tera pung tnpa baju dan Zon Maritim Kuala Kedah terus mengatur gerak bot PERKASA 1226 ke lokasi penemuan.

“Setibanya di lokasi, myat itu dibawa naik ke atas sebuah bot nelayan tempatan pada kedudukan 1.7 tiga tu naut1ka dari lokasi mngsa dipercayai jtuh dan dip1ndahkan ke b0t PERKASA 1226 untuk dibawa ke Jetari Nelayan.

“Myat kemudian dip1ndahkan ke b0t aluminium Angktan Perta hanan Awam Malaysia (APM) mengikut keadaan muara ce tek dan air surut,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Noor Azreyanti berkata, myat itu disahkan oleh waris mngsa sebelum diserahkan kepada pihak PoIis Diraja Malaysia (PDRM) dan dihantar ke Hspital Sultanah Bahiyah untuk pr0ses be dah si asat.

Sehubungan itu, katanya, APMM meng1atkan semua yang berhasrat melakukan aktiviti di Iaut agar mengambil langkah keselamatan seperti memakai jaket keselamatan, merujuk ramalan kiaca, memastikan bot dalam keadaan baik.

“Zon Maritim Kuala Kedah meminta orang awam untuk meIaporkan sebarang kejadian kece masan atau kemaIangan di Iaut melalui talian kece masan 24 jam MERS 999 atau Pu sat 0perasi Zon Maritim Kuala Kedah di talian 04-7310579.

“0perasi $AR ini membabitkan APMM, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kedah, Pasukan PoIis Marin (PPM) dan APM)serta dibntu bot nelayan pantai,” katanya.

Media semalam meIaporkan, isteri mngsa, Siti Kholijah Mohd Rosli, 40, berkata, suaminya menunjukkan sikap meminta dia menjaga empati anak mereka dengan baik dan memberi pelajar sempurna jika dia t1ada.

Malah, arwh sempat meminta isterinya memasak asam pedas ikan semilang masak nanas kerana teringin hendak makan sebelum keluar ke Iaut.

Sumber: hm via dbongkar

Perhatian! Pihak news.kini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page news.kini Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini

Be the first to comment on "‘Selamat Jalan Abang..’ Suami Jtvh Iaut Ditemui Iema$ Pada Hari Ketiga Pncarian."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*