“Contoh Ibu Yang Terbaik”- Ramai Respek Wanita Mat Salleh Ajar Anak Kutip Sampah Di Jalanan.

Bak kata pep4tah melentvr bvluh biarlah dari rebungnya, mendidik anak harus bermula sejak kecil lagi. Kekayaan Tak Bermakna Jika Kita Pent1ngkan Diri. Ajarlah generasi muda agar tidak memb1arkan alam sekitar k0tor, bu$uk dan mat1 sehingga tidak dapat din1kmati oleh makhluk Tuhan yg lain.

Peliharalah Alam Sekitar Dengan Baik

Memang tak dapat dinaf1kan, aktiviti berg0tong-r0yong memerlvkan semangat dan juga kerajinan yang tinggi untuk dilak$anakan. Ini kerana, kerja-kerja g0tong-r0yong boleh dikatakan berl1pat g4nda tuga$nya berband1ng kerj4 mengema$ di rumah.

Namun, v1ral di med1a $osial baru-baru ini tentang v1deo yang dikongs1kan di TikT0k melalui akavn @mdroslin yang mer4kam ak$i seorang wanita Mat Saleh bersama dua orang anaknya mengut1p $ampah di satu kawasan yang dipercaya1 berada di Singapura.

Video Player:

Perbvatan wanita dan anak-anaknya itu meraih pelbaga1 reak$i net1zen tempatan kerana mereka dilihatkan begitu bersahaja mengut1p $ampah dan boleh dikatakan yang mereka sudah biasa mel4kukan akt1viti tersebut.

Bukan itu sahaja, d1dikan yang ditvnjukkan oleh wanita Mat Saleh sebagai seorang ibu itu turut mendap4t puj1an kerana berjaya mengaj4r anak-anaknya melakvkan perk4ra yang jarang untuk dil4kukan oleh orang lain.

Anak-anak kepada wanita tersebut juga dilihatkan tidak terag4k-ag4k untuk mel4kukan sesuatu akt1viti yang diangg4p k0tor oleh sesetengah orang membukt1kan bahawa mereka telah did1dik sejak kecil lagi.

Sumber: TikTok

Be the first to comment on "“Contoh Ibu Yang Terbaik”- Ramai Respek Wanita Mat Salleh Ajar Anak Kutip Sampah Di Jalanan."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*