Dua Kali Tak Jadi Kahwin, Gadis Ini Nikah Lelaki Kenal Di Ig… Rupa-rupanya Jarak Rumah Seminit Je!

PERKENALAN pa$angan ini meneru$i Instagram sek1tar empat bulan lalu berakhir di j1njang pelam1n pada tanggal 12 November 2021. Menurvt Anis Farahin Roslin, 25, dia mener1ma ketentvan jod0hnya dengan suami, Nor Syahmizi Safwan Nordin, 28, biarpun baru sahaja mengenali hat1 budi mas1ng-mas1ng.

Imba$nya, dia pertama kali menerima kir1man mesej daripada tuk4ng gunt1ng r4mbut itu pada 5 Julai lalu sebelum beral1h ke fa$a hubvngan yang lebih ser1us dalam temp0h yang cukup s1ngkat.

“Dia mula hantar d1rect message (DM) di Instagram pada bulan Julai. Dia foll0w Instagram saya, kemudian saya pun f0llow b4ck. Kami tak pernah ken4l pun $elama ini. P4dahal j4rak perj4lanan rumah kami dalam seminit saja.

“Mungkin dia f0llow $ebab saya ada buat b1snes menerus1 Instagram. Awal-awal tu saya pera$an dia mac4m nak try saya, tapi saya mala$ nak l4yan.

“Instagram dia pun k0song tanpa gambar. Saya tertanya-tanya, mac4m mana rupa dia? Tapi saya m1nta supaya dia tvnjuk gambar. Bila ken4l dari med1a s0sial, kita ken4 selid1k.

“Selepas bermesej di Instagram, kami jumpa tak lama kemudian. Sejujurnya saya rasa selesa, mac4m dah lama kenal. $ebab tu kami teru$kan hubungan ini,” jela$nya.

anis 3

Pa$angan ini berkenalan pada Julai lalu.

Mesra disapa Anis, dia mengaku1 tr4uma untuk berkenalan dengan mana-mana lelaki selepas dua kali kecvndang dalam percintaan sebelum ini. Jelas Anis, dia bagaimanapun berubah hati selepas melihat ke$ungguhan jejaka itu yang mahu menjad1kan dirinya sebagai pasangan yang $ah.

Masa mula-mula kenal, suami juga ada 0rder cheese tart dengan saya.

ANIS

“Saya pada awalnya mala$ nak l4yan. Saya baru saja putu$ tvnang. Dah dua kali saya tak jad1 kahwin. Jej4ka pertama tu saya putu$ tvnang. Yang kedua dia hanya mer1sik saja. Janj1 nak kahwin tapi tak ke$ampaian.

“Jadi bila kali ketiga saya ser1us dengan lelaki mac4m ni, saya kena kec4m dengan keluarga sendiri. Tapi suami saya berani datang rumah jumpa mak ayah saya. Suami saya senang seras1 dengan keluarga saya.

“Sebulan selepas kami berkenalan menerusi DM, kami pun dah keluar bersama, akhirnya dia datang mer1sik dan tet4pkan tarikh untuk nikah.

anis 2

Anis tak sangka j0dohnya had1r dalam temp0h yang s1ngkat.

“Saya tak sangka pr0ses ini berlaku sangat cepat. Saya fikir dah tak ada jodoh saya dalam tahun 2021. Tapi Alhamdulillah, saya terima ketentvan ini. Dia pun kata yang kami boleh berc1nta lepas nikah,” ujar Anis yang menetap di Tanjung Minyak, Melaka.

Dalam pada itu, Anis yang juga penvntut bidang Sumber Manusia di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Bandar Melaka mengakui bersedia menggala$ tanggungjawab sebagai isteri biarpun belum men4matkan pengaj1an.

 

Sumber: Mstar

Be the first to comment on "Dua Kali Tak Jadi Kahwin, Gadis Ini Nikah Lelaki Kenal Di Ig… Rupa-rupanya Jarak Rumah Seminit Je!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*