Vide0 Gajah ‘ter$angkut’ Di Pagar Selepas Mencer0boh Undang Rasa Geli Hati.

Gel4gat seek0r gajah dewasa yang cuba melarikan d1ri selepas kanto1 mencer0boh sebuah kawasan pertanian mencur1 perhatian penggvna media s0sial.

DailyMail melap0rkan, ins1den terbab1t berjaya dir4kam len$a k4mera di Nagarhole National Park, Karnataka di barat daya India pada 16 November lalu.

Vide0 terbab1t menvnjukkan gajah berken4an pada mulanya cuba meng1mbangi b4dannya dengan melet4kkan sebelah kak1 di atas p4gar be$i.

Ketika ha1wan terbabit meletakkan kedua-dua kak1 hadapannya melepa$i p4gar, kak1 belakangnya pula ter$angkut mengak1batkan gajah itu bergelvt beberapa ketika bagi melepa$kan diri daripada pengh4dang terbab1t.

Setakat artikel ini ditulis, klip yang dik0ngsikan ke Twitter itu sudah mera1h 307.3 ribu tontonan dan menerima pelbagai k0mentar daripada pengguna laman so$ial. Ada yang terh1bur dengan gel4gat haiwan yang seolah-olah pan1k selepas tert4ngkap mencerob0h kawasan.

Pun begitu, ada juga netizen yang berkata pagar terbabit sepatutnya dialihkan untuk mengel4kkan 1nsiden seperti itu berl4ku lagi kepada haiwan l1ar.

K0mentar netizen yang mengatakan pag4r terbab1t sepatutnya dialihkan atau dirobohkan susulan daripada beberapa ke$ kemat1an gajah-gajah l1ar yang kehil4ngan ny4wa mereka ak1bat ter$angkut di p4gar seperti ini ketika cuba melolo$kan diri.

Pun begitu, gajah yang dir4kam dalam vide0 berken4an dilap0rkan $elamat dan sudah pulang semula ke hut4n.

Sumber: DailyMail

Be the first to comment on "Vide0 Gajah ‘ter$angkut’ Di Pagar Selepas Mencer0boh Undang Rasa Geli Hati."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*