Proton SUV X70 Kini Menjadi Kenderaan Ra$mi Polis Kenya.

Sejak Proton melanc4rkan SUV X70, banyak kenderaan syar1kat tempatan itu kita boleh nampak di atas jalan raya. Ditambah pula dengan SUV X50 dengan saiz yang lebih kecil, setiap kali keluar rumah mest1 ada kereta tu yang kita nampak.

Seperti yang kita sedia maklum, Proton juga ada memasarkan kereta keluarannya ke luar negara. Antaranya Brunei, Indonesia dan Pakistan. Terbaharu, Proton juga memasarkan kereta ke negara Afrika, iaitu Kenya.

P1hak Proton Kenya baru sahaja menyer4hkan sebanyak 30 un1t SUV Proton X70 kepada p1hak angg0ta ke$elamatan negar4 itu, Kenya Police Service sebagai kender4an ra$mi mereka.

Dalam satu hant4ran di Simba Corp, upacara penyerahan 30 unit SUV tersebut mel1batkan 2 jenis warna iaitu warna biru dan warna hijau yang tidak pernah dit4warkan di negara kita.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Simba Corp (@simbacorpke)

Menurut Proton Kenya, m0del SUV Proton X70 dip1lih kerana gay4nya yang unggvl, mempunya1 $tabiliti yang baik dan ke$elesaan yang tinggi untuk Polis Kenya melak$anakan amanah dan tanggungj4wab mereka.

Min tumpang bangga dengan pencapaian Proton, bukan sekadar jual je, tapi jadi pilihan polis sebagai kenderaan ra$mi pulak tu. 

 

Sumber: Lobak Merah

Be the first to comment on "Proton SUV X70 Kini Menjadi Kenderaan Ra$mi Polis Kenya."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*