“Peng0rbanan Terakhir”- Walaupun Buta Sebelah Mata, Ayah Gigih Buat Pelamin Untuk Anak Perempuan.

Dalam kegembiraan anda menyediakan persiapan perkahwinan, pasti akan hat1 yang begitu sayu untuk melepa$kan anda bersama pa$angan anda. Mereka ini sudah tentulah ibu ayah anda. Walaupun pada riak wajahnya tersenyum tetapi hat1nya pa$ti $ayu untuk melepa$kan anak perempuannya ke bawah t4nggungjawab lelaki lain.

Selama ini, ayah yang selalu menjad1 pel1ndung serta menjad1 her0 buat anak gadi$nya. Kini, anak gadi$nya itu akan berl1ndung di bawah lelaki lain, pa$ti akan terasa sedikit $ayu. Mungkin ayah tidak bercakap secara lang$ung kepada anda tetapi dia mera$akan $ayu bahawa anak perempuannya yang telah dij4ga sejak zaman kanak-kanak terpaksa memilih cara hidupnya sendiri untuk menjalani hidup baru dengan seorang lelaki yang menjad1 pilihannya.

Tapi lain pula dengan bapa pengantin perempuan dari Indonesia ini. Kalau selalu ibu bapa $ibuk uruskan und4ngan atau buat door gift majlis kahwin anak, lelaki yang dikenali sebagai Suyanto ini pula siap buat pelam1n sendiri untuk majlis perkahwinan anak perempuannya, Marta.

Marta ketika dihubungi Tribunnews berkata, si ayah mahu membuat sendiri segala kelengkapan pada majlis persandingan yang bakal di buat di rumahnya. Ayahnya membersihkan halaman rumah dan membuat pelamin.

Menurut Marta, proses pembuatan pelaminnya itu tidaklah mudah, tambahan pula dengan keadaan fizikal ayahnya yang hanya boleh melihat dengan sebelah m4ta. Ayahnya mengambil masa dua bulan untuk meny1apkan pelam1n itu dengan b4ntuan bapa saudara dan adiknya.

VIDEO

Mahu beri ‘peng0rbanan terakhir’

Jelas Marta memetik laporan Tribunnews, ayahnya memilih membuat sendiri dek0rasi pernikahan Marta atas ala$an kekurangan biaya, di samping memberi peng0rbanan terakhir buat anak perempuannya.

“Yang pertama tentunya kerana kewangan.

“Yang kedua ayah ingin beri kenangan buat saya kerana boleh dikatakan setelah berkahwin, semua tanggungjawab berp1ndah kepada suami.

“Jadi ayah mahu ber1kan yang berbez4 dari orang lain,” ujar Marta.

Proses pembuatan pelamin untuk majlis resepsinya itu turut dimuatnaik Marta di laman TikTok miliknya. Video tersebut sempat mendapat perhatian warga net hingga ditonton sebanyak 1.9 juta kali di TikTok setakat ini.

Sumber: Tribunnews

Be the first to comment on "“Peng0rbanan Terakhir”- Walaupun Buta Sebelah Mata, Ayah Gigih Buat Pelamin Untuk Anak Perempuan."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*