Wanita Dikec4m Kerana Berkahwin Dengan Bapa Saudara Sendiri.

Seorang wanita dari Sulawesi Selatan dikec4m netizen gar4-g4ra v1deo pernikahannya bersama bapa saudaranya tvlar di apl1kasi Tik Tok, lap0r p0rtal ber1ta Wol1pop semalam.

Vide0 yang mendapat kec4man net1zen itu dimuat naik di akavn bernama @indahnya_veri beserta keter4ngan yang menyatakan bahawa pengantin perempuan bertemu jod0h dengan bapa saudaranya.

 

“Maafkan saya kerana ingin bertanya. Bolehkah berkahwin dengan bapa saudara?” kata seorang net1zen.

“Mana boleh berkahwin dengan anak saudara send1ri,” k0men seorang lagi.

Wolipop kemudiannya mem1nta penjela$an daripada indiv1du a$al yang memuat naik v1deo tersebut.

Kata individu tersebut yang dikenali sebagai Haslinda, pengant1n perempuan yang berkahwin dengan bapa saudaranya itu bernama Rindiani dan bapa saudaranya bernama Herman. 

‘’Perkahwinan mereka telah di4turkan. Pengantin perempuan ialah anak saudara kepada pengantin lelaki, tetapi bukan anak saudara kandung. Pengantin lelaki merupakan sepupu kepada ibu pengantin perempuan. Jadi, ist1lahnya adalah bapa saudara sepupu,’’ kata Haslinda.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Indahnya very (@indahnya_veri)

‘’Dalam salas1lah, pengantin lelaki adalah generas1 pertama, manakala pengantin perempuan adalah generas1 kedua. Jadi, kebiasaannya kami panggil pak cik atau mak cik,’’ tambah Haslinda.

Ketika di$ahkan oleh Wolipop, Haslinda berkata, ramai net1zen yang $alah faham mengena1 perkahwinan itu dan menyatakan bahawa ia tidak sepatvtnya berl4ku.

Video:

 

Sumber: Kosmo

Be the first to comment on "Wanita Dikec4m Kerana Berkahwin Dengan Bapa Saudara Sendiri."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*