“Patutlah Sedap Tomyam”- Rupanya Member Tersalah Guna Minyak ‘Sembahyang’ H0usemate!

Ins1den ter$alah guna b4han dalam masakan merupakan perkara biasa khususnya yang baru belajar memasak. Ins1den sebegini juga sering terjad1 apabila anda tinggal di rumah sewa bersama rakan-rakan dan kadang-kadang terguna barang masakan mereka. Begitu juga dengan perkongs1an lucu di laman T1ktok ini apabila wanita ini terguna m1nyak sembahyang rakan serumah yang dikira m1nyak masak untuk masak tomyam!

‘PATUTLAH SEDAP TOMYAM DIA SEMALAM’

Berdasarkan sebuah perkongs1an mencuit hat1 seorang wanita apabila rakannya terguna m1nyak sembahyang m1lik rakan serumah untuk menyed1akan juadah makan malam baru-baru ini.

Berdasarkan sebuah perkongs1an vide0 berdurasi 16 saat yang dikongs1kan oleh @youcancallme.nell di laman apl1kasi TikT0k, wanita berkenaan memuat na1k v1deo perbvalan bersama rakannya yang menggun4kan m1nyak tersebut untuk memasak tomyam.

Vide0 Player:
 

Ket1ka kejad1an, dia terke jut apabila bot0l itu bertulis m1nyak sembahyang dan rakannya turut mengatakan m1nyak itu juga digunakan untuk membuat nasi lemak serta h1dangan lain. Lebih mengh1burkan, wanita itu ber$eloroh mengatakan patutlah ra$a t0myam din1kmati mereka terlebih sedap, rupanya ter$alah guna m1nyak masak.

“JANGAN RI$AU, TU M1NYAK BE KU”

Su$ulan perkongs1an itu, rata-rata penggvna med1a s0sial menjela$kan tiada ma$alah jika termakan m1nyak tersebut kerana tiada campuran lain dan sememangnya ia digvnakan untuk sembahyang. M1nyak tersebut kelihatan begitu hanya kerana ia merupakan m1nyak be ku sahaja.

Sehingga kini, perkongs1an tersebut telah mera1h lebih dua jvta t0ntonan dan 186,600 tanda suka di med1a sos1al akavn m1liknya.

Sumber: Tiktok @youcancallme.nell

Be the first to comment on "“Patutlah Sedap Tomyam”- Rupanya Member Tersalah Guna Minyak ‘Sembahyang’ H0usemate!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*