“Kalau Jodoh Tak Kemana.”- Isteriku D0ktor Gigi, Hati Terpaut Saat Buat Rawatan.

PERTEMUAN pasangan ini bermula sebagai pe$akit dengan dokt0r gigi, namun siapa sangka hubungan mereka akhirnya bertukar menjadi suami isteri!

Bak ungkapan yang biasa dil0ntarkan ‘jodoh itu rah$ia Allah’, pasangan ini membukt1kan kebenar4n kata-kata tersebut.

Berk0ngsi kisah mereka menerusi dua keping gambar ketika mula-mula bertemu di klinik pergigian dan di atas pelamin, ternyata perkongs1an di laman Twitter itu meraih sehingga melebihi 7,500 retweet selain dibanj1ri ratusan k0men netizen.

Menurut gerangan nama yang hanya mahu dikenali sebagai Dr Haziqah, pertemuan pertamanya dengan suami yang hanya mahu dis4pa sebagai, Syameem, 26, berlangsung pada Mac tahun lalu ketika lelaki itu berkvnjung ke klinik pergigian di hospital tempatnya bekerja untuk melakvkan r4watan gigi.

“Suami $ebenarnya kawan kepada kawan saya. Dia buat janj1 temu untuk r4watan ‘scal1ng’ gigi. Sayalah yang h4ndle. Itulah pertemuan pertama kami kerana memang saling tak mengenali pun sebelum itu.

Pasangan ini diijabkabulkan pada 5 November lalu.

“Masa saya buat tre4tment tu, berl4ku satu per1stiwa lucu. Suami tanya pa$al air kumur… saya bergurau saja tapi tak sangka dia buat betul-betul. Masa tu saya nampaklah ciri pertama padanya yang memang baik.

“Tapi saya rasa $erba salah pula buat pat1ent mac4m tu. Selepas selesai buat tre4tment, saja amb1l gambar sebab nak hantar kepada kawan kami tu. Tak sangkalah j0doh berpanjangan pula,” kata d0ktor gigi berusia 24 tahun ini.

Gambar di sebelah keluarga Dr Haziqah.

Menurut Dr Haziqah yang berasal dari Melaka, selepas lebih setahun mengenali hati budi masing-masing, mereka sepakat untuk mengik4t tali pertvnangan pada April lalu, dan $elamat diij4bkabulkan pada 5 November baru-baru ini.

Tambahnya lagi, apa yang membvatkannya tertar1k kepada lelaki kelah1ran Pasir Mas, Kelantan itu adalah kerana sikapnya yang bertanggvngjawab dan l4yanan kepada orang tua serta keluarga.

Selepas selesai buat tre4tment, saja ambil gambar sebab nak hantar kepada kawan kami tu. Tak sangkalah j0doh berpanjangan pula.

DR HAZIQAH

“Kalau nak $entuh pa$al bagaimana saya boleh ad4pt dengan l0ghat atau makanan di Kelantan, $ebenarnya saya dah biasa kerana pernah bertugas di Kelantan sebelum berkahwin.

“Kalau keluarga mentua serta ipar duai bercakap, saya faham… tapi kalau saya nak bala$ dalam l0ghat Kelantan tu yang p4yah. Dah bunyi m4cam bahasa Siam yang keluar. Jadi saya cakap baha$a $tandard saja,” ujarnya.

Ujar d0ktor muda ini lagi, dia sama sekali tidak meny4ngka perk0ngsian yang dibuat secara suka-suka itu menjad1 tvlar di Twitter.

“Suami yang pera$an dulu… makin lama makin ramai pula retweet. Yang buat saya tergel4k, ramai pula nak pergi buat tre4tment g1gi $ebab mana tahu jumpa j0doh juga selepas ini.

 

Perkongs1an kisah pertemuan Dr Haziqah dengan suaminya menjad1 tul4r di Twitter.

“Tiada apa yang saya harapkan daripada tul4rnya perk0ngsian ini, cuma doakan rumah tangga kami bahagia sentiasa. Lagi satu, janganlah t4kut untuk datang jumpa d0ktor g1gi.

“Kadang-kadang tu ada yang tak pernah pergi lang$ung $ebab t4kut dengan d0ktor g1gi, atau hanya pergi kalau dah $akit. Selalulah berkunjung ke klinik g1gi… datang buat pemer1ksaan pun tak apa. Manalah tahu kalau-kalau boleh jumpa jodoh juga,” katanya ber$eloroh.

 

Sumber: Mstar

Be the first to comment on "“Kalau Jodoh Tak Kemana.”- Isteriku D0ktor Gigi, Hati Terpaut Saat Buat Rawatan."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*