Kucing 4 Telinga Jadi ‘Instafamou$’, Raih 36.3 Ribu ‘Foll0wers’ Di Instagram Dalam Masa 3 Minggu.

KUCING adalah haiwan pel1haraan yang diminati ramai. Haiwan berbulu halus ini dipercaya1 memberikan banyak manfaat untuk kes1hatan f1zikal dan ment4l. Menvrut satu kaj1an di Australia, orang yang memel1hara kucing mem1liki ke$ihatan ps1kologi yang lebih baik berbanding mereka yang tidak memilik1 haiwan pel1haraan. Mereka lebih bahagia, percaya diri dan tidak mudah gvgup, juga lebih tenang ketika menghadap1 ma$alah.

Lain pila ki$ah seekor anak kucing istimewa dari Turki ini. Haiwan unik ini mempunyai empat telinga dan menjad1 p0pular di Instagram dan mempunyai puluhan ribu peminat selepas pemilik haiwan berkenaan berk0ngsi kisah itu di laman sos1al. Menurut pemil1knya, Canis Dosemeci kepada p0rtal ber1ta Mail Onel1ne pada Ahad, nama anak kucing itu ialah Midas dan ia kini mempunyai lebih 19,000 peminat di laman s0sial tersebut.

Anak kucing yang berumur empat bulan dan berwarna hitam itu mempunyai empat telinga ekoran ma$alah mutas1 genet1k. Ia menghabi$kan masa berma1n dengan dua ekor anj1ng Labrador mil1k keluarga Dosemeci. Dua ekor anjing itu menyayang1 anak kucing istimewa tersebut dan tidak berg4duh ketika tinggal di rumah wanita tersebut.

Ibu anak kucing itu ialah haiwan terb1ar dan ia melahirkan Midas serta enam lagi anak haiwan itu di sebuah taman mil1k seorang rakan wanita berkenaan. Dosemeci kemudian mengambil Midas dan menjaga anak haiwan itu.

 

Sumber: Sinar Harian

Be the first to comment on "Kucing 4 Telinga Jadi ‘Instafamou$’, Raih 36.3 Ribu ‘Foll0wers’ Di Instagram Dalam Masa 3 Minggu."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*