Ahli Perniagaan Tayang Pelitup Muka Kayangan Dari Emas Tulen, Harga Cecah Rm240 Ribu!

Penggunaan topeng muka menjad1 satu kewaj1pan oleh masyarakat dunia kala ini. Tidak dinaf1kan pelbagai jenis pel1tup muka ataupun face mask yang telah diperkenalkan di pasaran. Ada yang diju4l pada harga mampu mil1k, ada juga yang mendapat $entuhan pereka fe$yen. Haa, bila dah ada $entuhan des1gner yang membuatnya sudah tentulah harg4nya buat kita rasa tak masuk ak4l.

Tetapi bagi orang kaya, w4ng sejumlah itu hanya dibel4njakan untuk sehela1 pelitup muka yang di$aluti berl1an dan emas sebagai perhiasan, sekali gus mel1ndunginya daripada pendem1k Cov1d-19.

Di Twitter, wartawan Rituparna Chatterjee telah memuat naik gambar pelitup muka yang diperbuat daripada emas tulen dan difahamkan ianya kepunyaan seorang ahli perniagaan di West Bengal, sebuah negeri di India. Pada awalnya, tiada apa yang nampak pel1k pada topeng pel1tup muka berkenaan. Namun, setelah di’k0rek’ rupanya ada satu kejad1an yang berl4ku di India baru-baru ini yang men1mbulkan pera$aan tidak pua$ hat1 ramai.

Menurut lap0ran med1a temp4tan, t0peng emas seberat sekitar 108 gram tersebut telah di$iapkan untuk seorang ahli perniagaan tempatan yang tidak dided4hkan dan difahamkan mengambil masa 15 hari untuk dis1apkan.

Mask Emas

Namun begitu, t1ndakan ahli perniagaan tersebut yang memakai pelitup muka emas ke suatu acara keagamaan ‘Durga Puja’ telah men1mbulkan pera$aan kurang senang selain orang ramai mula tertarik kepada akse$ori berkenaaan.

Difahamkan, akhirnya dia terpaksa membuka dan menyimpan pelitup muka tersebut!

Menerusi komen di Twitter, ada yang mempersoalkan pemakaian topeng berkenaan kerana sudah pastinya ia tidak langsung menghalang kemasukan virus atau zarah kerana mempunyai ruang rongga yang besar.

Selain itu ramai juga yang menyelar ‘pembaziran’ tersebut kerana tidak menghormati mereka yang kurang berkemampuan untuk membeli pelitup muka.

Komen Mask Emas

Sumber: Twitter

Min bukan apa, cuma tertar1k dengan harg4 yang perlu dib4yar iaitu Rs 5.70 lakh iaitu bersamaan dengan RM 236,700 sedangkan, kalau tengok harga pa$aran emas, 1 gram adalah RM251.08. Berat pel1tup muka berkenaan katanya 108 gram, jadi sepatutnya hanya RM27,116.

Tapi mungkin jugak orang yang buatkan topeng ni kenakan cas-cas lain kot. Kita mana tahu~

Sumber: Lobak Merah

Be the first to comment on "Ahli Perniagaan Tayang Pelitup Muka Kayangan Dari Emas Tulen, Harga Cecah Rm240 Ribu!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*