Ustaz Muda Ni K0ngsi $entuh Nad1 Kita dan Jika $endawa & Pen1ng Men4ndakan Anda Ada Ganggvan J1n.

Kat Le her Kita Ini Ada Satu Nad1, Cuba Sentvh Dengan 2 Jar1. Apabila Ra$a Denyvtan Nad1 Tersebut Terus Baca Doa Ini 7 kali Kerana Itu Menandakan Anda Ada G4ngguan J1n

G4ngguan J1n boleh berpvnca dari 4 sumber berikut:

  • si’hir,
  • sa,ka,
  • lintas4n atau A’in (pand4ngan m4ta) ATAU
  • perc4mpuran antaranya.

Terdapat banyak spesi$ jin’ yang tidak dapat diketahu1 jvmlahnya. Namun pesak1t mengalam1 g4ngguan kebiasaan akan menujukkan t1ndakbalas tertentu semasa melakvkan r4watan. Ber1kut adalah perkongs1an daripada Ustaz Norazri Medzlan yang merupakan penga$as kepada Pus4t R4watan As-Sy1fa An-Nur ini.

Kat le her kita ni ada satu nad1, cuba anda $entuh dengan 2 jar1. Apabila ra$a denyvtan nad1 tersebut terus anda baca doa seperti di bawah 7 kali.

أعوذ باالله السميع العليم من الشيطان الرجيم، من همزه ونفخه ونفثه

A’udzubillahissami ‘il ‘aliimi minasyaitonirrojim, min hamzihi, wanaf khi hi, wanafsihi

Maksudnya: Aku Berl1ndung Dengan Allah Yang M4ha Mendeng4r Lag1 M4ha Menget4hui Daripada Sya1’tan Yang Dire’j4m, Daripada Hasu’tannya, T1upannya dan S1mpulannya.

Gangguan Jin

Ketika anda baca t1ba-t1ba ra$a pe’n1ng, $endawa, mun’t4h, mengg1gil, pana$ (berpelvh) atau sesuatu berger4k di tvbuh anda itu men4ndakan tvbuh anda ada sesuatu gang’gvan m4khluk ha’lu$ (j1n’).

Kalau ada s1mptom tersebut dapatkan r4watan di pu$at r4watan islam untuk raw4tan $elanjutnya. Ini adalah k4edah awal untuk menge$an j1n’ di dalam tvbuh kita. Seba1knya hafal doa ni, dan baca ketika selepas selesai solat. Bagi yang ingin mengunakan kaedah tersebut boleh tulis dirvang komen “iz1nkan saya untuk beramal”. Insya Allah nanti saya ij4zahkan.

Insya Allah.. ini hanya sebagai salah satu ikht1ar bagi mer4wat segala penya’kit yang ada didal4m tvbuh b4dan kita. Jag4 at1kad(peg4ngan) kita, Keberg4ntungan kita hanya pada Allah سبحانه و تعالى. Sesungguhnya Allah سبحانه و تعالى yang menyembvhkan.

والله أعلمُ

Perbanyakkan selawat dan salam ke atas Jvnjungan Besar Nabi Kita Muhammad Ṣallallāhu ′alaihi wassallam. Mog4 Allah h1mpunkan kita bersama Nabi kita di Syurga-Nya…

اَللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ

Mudah-mudahan perk0ngsian ini mendapat manfaat kita bersama. Kongs1kan kepada keluarga dan sahabat-sahabat anda !

عَنْ أَبِي مَسْعُودٍ عُقْبَةَ بْنِ عَمْرٍو الْأَنْصَارِيِّ البَدْرِيِّ رَضِيَ اللّٰهُ عَنْهُ قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَنْ دَلَّ عَلَى خَيْرٍ فَلَهُ مِثْلُ أَجْرِ فَاعِلِهِ.

صحيح مسلم ، كتاب الإمارة ، باب فضل إعانة الغازي في سبيل الله بمركوب وغيره، وخلافته في أهله بخير ، حديث رقم 1893

Daripada Abu Mas’ud ‘Uqbah bin Amriy Al-Anshori Al-Badriy, beliau berkata : Rasulullah صلى الله عليه وسلم beaasZZrsabda: “Sesiapa yang dapat menunjukkan suatu kebaikan (kemudian diikuti dan dilakukan kebaikan tersebut oleh seseorang yang lain) maka dia akan mendapat pahala seperti orang yang melakukannya.” (Hadis R1wayat Muslim : 1893)

gangguan jin

 

Sumber: Majalah Perdana

Be the first to comment on "Ustaz Muda Ni K0ngsi $entuh Nad1 Kita dan Jika $endawa & Pen1ng Men4ndakan Anda Ada Ganggvan J1n."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*