PDRM Akan Guna BMW M3 Bernilai Rm665,000 Sebagai ‘Kereta P0lis’ Terbaru?

Selama bertahun-tahun, kita menyak$ikan P0lis Diraja Malaysia (PDRM) menggvnakan kereta per0nda dan kenderaan pengir1ng rasmi mereka yang dinaik taraf bermula Prot0n Saga, Mitsub1shi Lancer Evolution X (Evo X) sehinggalah Honda Civic FK8 Type R.

Baru-baru ini, tvlar gambar kenderaan PDRM menggunakan BMW M3 baru yang beredar di med1a s0sial, dan warganet menjadi mu$ykil dan tertanya-tanya adakah kenderaan ra$mi PDRM akan menjalani tah4p ‘upgr4de’ terbaru?

Facebook

Carlist.my menyenaraikan harga BMW M3 bernilai RM665,000 dalam sp$ifikasi standard. Dengan kenderaan canggih memek4k telinga dan boleh memecvt l4ju seperti “Fa$t and Fur1ous” rata-rata berada di jalanan kini, agak masuk ak4l juga sekiranya PDRM memutu$kan untuk menaik taraf kenderaan mereka sekarang.

Facebook

Spesifikasi BMW M3 mempunyai gr1l hadapan yang besar, kereta segmen Grand Tourer yang dikua$akan dengan enj1n 3.0-liter 6-silinder, 473hp / 550Nm tork atau 503hp / 650Nm tork pada varian persa1ngan. Dengan rear-wheel drive, kenderaan ini mampu memecvt dari 0km/j sehingga 100km/j dalam masa 3.5 saat. 

Facebook

Sebagai perbandingan, Evo X hanya mempunyai 290hp / 366Nm tork, jadi Pasukan Helang PDRM akan memiliki kenderaan rasmi dengan sekurang-kurangnya 180hp lebih berkua$a memecvt l4ju berbanding kereta peronda dan pengiring sedia ada sekarang.

Facebook

Sementara itu, para warganet memberi reaks1 di bahagian k0men med1a sos1al yang bertanya adakah kereta p0lis terbaru ini sebenarnya untuk pr0duksi f1lem tempatan terbaru yang sedang dalam penggambaran. Walau bagaimanapun, nama f1lem itu tidak pula dinyatakan.

Facebook

Walaupun Vocket Car Club telah menge$ahkan dalam bahagian k0men mereka di Instagram bahawa kenderaan ini bukan bagi tujvan pembik1nan f1lem, PDRM tidak mengeluarkan apa-apa keny4taan ra$mi mengenai gambar kereta p0lis BMW M3 yang hang4t diperkatakan di pelbagai platform med1a so$ial itu.

Apa yang pa$ti, gambar-gambar ini telah meraih perhatian serta rasa kagum serta teruja kalangan warganet memandangkan kenderaan rasmi terbaru yang bakal digunakan oleh PDRM akan terus lebih canggih dan berkua$a tinggi pada masa hadapan.

Tonton video di sini.

Sumber: Era Baru

Be the first to comment on "PDRM Akan Guna BMW M3 Bernilai Rm665,000 Sebagai ‘Kereta P0lis’ Terbaru?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*