Hanya 1 Minit Sahaja Tips Menjemput Rezeki Tengah Malam.

Alhamdulillah. Kerana kita diber1kan peluang sehari lagi untuk bernafa$ di bumi Allah ini. Dengan kesed4ran bahawa, kita hanya4 menumpang. Kita hanya mem1njam mil1k Allah. Nafa$, udara, cahaya, angin, dan banyak lagi.. yang semuanya mil1k Allah. Bersyukurlah.

Rezeki datangnya dalam pelbagai bentuk. Bukan sekadar dalam bentuk du1t, rezeki boleh jad1 kes1hatan yang baik, mungkin juga mendapat pa$angan yang membahagiakan, mendapat anak yang soleh, dan diberikan ibu bapa penyayang.. itu pun rezeki.

Dari cer4mah Ustaz Ebit Lew, ketika terj4ga tengah m4lam, kalau dapat bvat tahajjud itulah yang terbaik. N1atkan sebelum t1dur untuk bangun tahajjud.

Namun jika pen4t sangat atau tak l4rat, dalam keadaan duduk, bacalah Laa ilahaillahu wahdahu laasyarikalah. Lahulmulku walahul hamdu yuhyiwayumitu wahua’la kullisyai inqodir. Di1kuti dengan SubhanaAllah, Alhamdulillah, La ilahaillah, Allahuakbar, La haula wala quwwata illabillah. Dan berdoa.. Allahummaghfirli..(Ya Allah ampvn kanlah d0sa-d0saku.)

Allah berkata kepada malaikat, lihatlah h4mbaKu bangun dan memujiKu di tengah malam, makaKu ampvnkan semua d0sa-d0sanya. Dan m1ntalah apa h4jat kita.

~R1wayat Bukhari

Daripada hadis di atas, dapat disimpulkan bahawa betapa penyayangnya Allah hinggakan bila kita terj4ga di tengah malam namun terlalu pen4t untuk solat Tahajjud, maka Allah beri kel4pangan lagi cukup dengan zikir-zikir dan memuj1nya, sudah diberikan keampvnan dan dituna1kan haj4t yang dipoh0nkan. Moh0nlah l1mpahan rezeki, moh0nlah dilua$kan pintu hid4yah dan taubat untuk kita dan ahl1 keluarga. Insyaa Allah, doa-doa kita dimakbulkan.

Wallahua’lam. Insyaa Allah.

Sumber: DakwahTv

Be the first to comment on "Hanya 1 Minit Sahaja Tips Menjemput Rezeki Tengah Malam."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*