Amalan Mudah Mengundang Redha Allah SWT Kepada Kita.

Berkata Syeikh Sya’rawi rahimahullah :-Kalimah Allah SWT

PERTAMA :

Bila kamu nampak semut, maka janganlah kamu membvnuhnya. Carilah dengan itu wajah Allah, semoga Allah mengas1hani kamu sebagai mana kamu mengas1haninya. Kamu ingatlah bahawa ia berta$bih kepada Allah, maka jangan engkau hent1kan tasbih ini dengan membvnuhnya.

KEDUA :

Bila kamu nampak burung sedang minum air dari kolam, maka jangan lah kamu lalu di sebel4hnya sehingga men4kutkannya. Biarkan ia dengan pera$aan yang aman. Engkau car1lah dengan itu redha Allah, semoga Dia mengam4nkan kamu pada hari di mana, ny4wa telah sampai di tengg0rok.

KETIGA :

Bila kamu hendak mengal1hkan kucing yang sedang mengg4nggu di tengah jalan, elak kan dari membuatnya terkejvt. Carilah dengan itu redha Allah. Semoga Allah memel1hara engkau dari kemat1an yang mengejvt.

KEEMPAT :

Bila engkau terpak$a membvang s1sa atau bak1 makanan, jad1kanlah niat engkau hendak memberi makhluk lain makan. Car1lah dengan itu redha Allah. Semoga Allah mengurniakan engkau rezqi dari jalan yang tak di$angka.

Bila engkau bern1at menyeb4rkan perkataan-perkataan ini, n1atkanlah dengannya kebaikan, semoga Allah melepa$kan engkau dengannya ke$usahan dari ke$usahan dunia dan akhirat …

Oleh itu buatlah kebaikan walau sekecil mana pun KERANA ENGKAU TIDAK AKAN TAHU AMALAN MANA yang dapat memasukkan engkau ke syurga Allah SWT seluas langit dan bumi.

Akhir Kata Allahuakbar

Semoga Bermanfaat……. Terima Kasih Semua…………

 

Sumber: Lakar Media

Be the first to comment on "Amalan Mudah Mengundang Redha Allah SWT Kepada Kita."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*