Puding Roti Pandan Viral Yang Lembut Dan Marvel0us. Makan Sejuk-Sejuk Lagi Padu.

RESEPI PUDING ROTI PANDAN

Resepi puding kali ini sangat mudah kerana tidak mengunakan banyak bahan dalam penyediaan, tapi rasanya memangnya sedap, anak-anak pasti suka. Tanpa membvang masa lagi, apa kata tengok satu persatu bahan-bahan yang digunakan dan bagaimana cara penyediaan puding pandan ini.

Bahan-bahan yang diperlukan adalah : 

  • 7 keping roti pandan

  • 2 sudu tepung jagung

  • 1 k0tak santan k0tak

  • 1 biji telor

  • Secub1t garam

  • 3 senduk Gula

  • 700ml air

  • 9 gram agar-agar tali

CARA PENYEDIAAN PUDING ROTI PANDAN : 

▶️ Roti pandan potong tepi, tepi jangan buang blend3r kering untuk hiasan atas.

▶️ Masukkan tepung jagung, santan, telur dan garam ke bekas g4ul jangan ada ketul-ketul tepung jagung. Biarkan kejap.

▶️ Masuk  700 ml air,  kemudian masak sampai agar-agar jadi air, dah masukkan  gula pasir. Kac4u bagi gula larut, kemudian masukkan b4han diatas tadi.

▶️ Masak sampai berk1lat, ingat kena kacav kalau tidak puding tadi akan berketul-ketul. Lepas itu, letak puding dalam loyang kemudian letak roti diatas nya, boleh ikut seperti dalam gambar diatas.

▶️ Last tabur sebuk tepi roti macam ini, sejuk kan sebelum Pot0ng.

▶️ Siap p0tong, jom makan memang sedap!

Dah siap! Nampak sedapkan kan. Apa kata,  jika ada roti yang tidak habis dimakan, jangan dibu4ng, ia nya boleh dijad4kan puding atupun kuih untuk dih1dangan pada keluarga anda. Cara penyed1aan resepi ini juga mudah anda tidak perlu mengvnakan 0v3n ataupun penggukus, hanya dibiarkan sejuk dan boleh terus dimakan.

Lepas dah tahu resepi ini, pasti ramai yang ingin mencubanya di rumah. Rasa yang lembut dan lemak manis santan  dan hidangkan sejuk-sejuk pasti akan membangk1tkan selera anda. Jika anda suka manis, anda juga boleh ubah tah4p kemanisan dalam resepi anda, kerana rasa roti pandan ini agak sedikit taw4r.

Tak rug1 jika anda ingin mencuba menu ini kerana resepi puding roti pandan ini  sangat mudah dah ringkas. Semoga dengan pengkongs1an menu ini memberikan anda inp1rasi dalam mempelbagai menu masakan anda dirumah. Sel4mat mencuba!

Be the first to comment on "Puding Roti Pandan Viral Yang Lembut Dan Marvel0us. Makan Sejuk-Sejuk Lagi Padu."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*